فرهنگ و هنر

رونمایی از روایت سمفونیک ۲۴ هزار شهید استان تهران در تالار وحدت

رونمایی از روایت سمفونیک ۲۴ هزار شهید استان تهران در تالار وحدت

– اخبار فرهنگی –

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سید محمد رضا حسینی معاون هماهنگی این طرح با اعلام این خبر گفت: موسیقی این طرح کلاسیک است که از دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی در آن الهام گرفته شده است.

وی افزود: آهنگساز این طرح آقای امیرحسین سمیعی است و خوانندگان بنامی چون محمد معتمدی، سید محسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن بیگی با این طرح همکاری دارند.

حسینی با بیان اینکه این اثر توسط علی محمدمودب، محمدمهدی سیار، رضا یزدانی و میلاد عرفان پور سروده شده، تاکید کرد: این طرح مشخصاً برای شهدای شهر تهران نوشته شده و روایتی از ایثار و مجاهدت شهدای شهر تهران در مقاطع مختلف تاریخی از ابتدای مبارزات مردم برای انقلاب تا به امروز است.

وزیر ارشاد: تاریخ موسیقی رویدادی مانند سمفونی “به قد قامت یاران” به خود ندیده است

معاون هماهنگی این سمفونی، این طرح را شامل هفت موومان دانست و اظهار داشت: موومان اول شهدای نهضت، موومان دوم شهدای دفاع مقدس، موومان سوم شهدای مدافع حرم، موومان چهارم شهدای امنیت و شهدای ترور، موومان پنجم شهدای دانش آموز، کودکان و مادران شهید موومان ششم تشییع شهدا و موومان هفتم در خصوص خاطره است.

وی همچنین تصریح کرد: این اثر توسط ارکستر طلوع اجرایی خواهد شد و در مجموع ۸۰ نفر شامل ارکستر، گروه کر و خوانندگان و نوازندگان که به اجرای این سمفونی خواهند پرداخت.

حسینی ادامه داد: این سمفونی در لوای کنگره ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت در حضور مسئولان و جمعی از مردم، فردا ساعت ۱۸ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم این اثر در شأن شهدا باشد و مورد قبول آنها واقع شود و در آینده نیز بتوانیم از آن استفاده کنیم.

/

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا