اخبار ورزشی

بیانیه باشگاه سایپا بعد از اظهارات جدید مدیرعامل شمس آذر قزوین

بیانیه باشگاه سایپا بعد از اظهارات جدید مدیرعامل شمس آذر قزوین

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین امروز پس از حضور در سازمان لیگ مقابل خبرنگاران قرار گرفت و پیرامون مسائل مختلف درباره این باشگاه به صحبت پرداخت. وی در خصوص آخرین وضعیت شکایت تیم‌های لیگ یکی از شمس آذر توضیحاتی ارائه داد و اشاراتی هم به سایپا داشت.

زندی: مگر کمیته استیناف برای ما چه کار کرده است؟/ هیچ قدم کجی برای صعود شمس آذر بر نداشتیم

در همین رابطه باشگاه سایپا با انتشار بیانیه‌ای مواضع خود را بیان کرد:

هموطنان عزیز و علاقه مند به فوتبال به ویژه عزیزانمان در استان قزوین، در ابتدا پوزش ما را به سبب تکدّر خاطری که از حیث این پرونده برای شما پدید آمد، پذیرا باشید.  حقیقتاً تصور می‌کردیم پس از ارائه آن همه مدارک و مستنداتی که پیرامون تخلف بارز این باشگاه در فصل گذشته انجام شد که مستوجب تنبیه و توبیخ از سوی کمیته محترم انضباطی و استیناف نیز تشخیص داده شد( که البته در این زمینه اعتراض ما به قوت خود باقی است)، انتظار داشتیم دوستان در باشگاه شمس آذر به جبران خطای مرتکب شده و اهانتی که به کلیّت لیگ دسته اول و تیم‌های حاضر در آن انجام داده بودند، راه دیگری در پیش می‌گرفتند که حتی سرِ سوزنی، آب رفته به جوی بازگردد اما دیروز  در کمال تعجب شاهد بیانیه ای از سوی مدیران این باشگاه بودیم که گویی تیمهای دیگر خطا نموده اند و باید از باشگاه محترم شمس آذر عذر خواهی نمایند که چرا بدنبال حقوق ضایع شده خود بوده اند! اما گذشته از این موضوع، ذکر چند نکته که در این بیانیه نیز مطرح گردید، ضروری به نظر می‌رسد.

اولا اینکه شرکت محترم شمس آذر در عرصه فوتبال سرمایه گذاری نموده، منتی بر هیچ شخص یا نهادی نبوده و نیست. چراکه سال‌های متمادی است که افراد صاحب سرمایه و علاقه مند به حوزه فوتبال در اقصی نقاط کشور در این زشته مهیّج سرمایه‌گذاری نموده و کم یا زیاد، مشغول به تیمداری و رتق و فتق امورات خود هستند. پس از این جهت هیچ منتی بر سر اهالی فوتبال وارد نیست.

ثانیاً دوستان ما در باشگاه شمس آذر، بارها با ایراد اتهام، آنهم اتهامی که به هیچ وجه قابلیت اثبات آنرا ندارند، از لفظ تیمهای پُر هزینه استفاده نموده اند واصح أست که در چنین شرایطی، نمیتوان از لفظ پُر هزینه با کم هزینه برای تیمها استفاده کرد. چه بسا اگر مقدار واقعی هزینه کرد این دوستان، تکرار میکنم مقدار واقعی هزینه کرد این دوستان اعلام گردد ، بطور واقعی مشخص خواهد شد تیم پرهزینه، کدام تیم أست!

ثالثا اشاره شده تیمهایی که از تمام بازوهای مالی و بیرون زمین استفاده کرده اند که در مورد بازوهای مالی در بالا توضیح دادیم. اما در مورد بازوهای بیرون زمین باید گفت اتفاقاً استاد استفاده از بازوهای بیرون زمین که خودِ باشگاه محترم شمس آذر بوده که جعل استاد و متعاقب آن فریب مسئولین و افکار عمومی، کار خودِ را به انجام رسانیده است.

سرپرست شمس آذر: اگر امتیاز بیشتری کم کنند، بهتر است در لیگ شرکت نکنیم!/ دروازه‌بان استقلال را می‌خواهیم

به واقع اگر عزیزانمان در باشگاه شمس آذر از این مطلب( حضور بازیکن مشمول و غیر مجاز و همچنین جعل استاد رسمی کشور) اطلاع داشته و سکوت نموده اند، کاملاً مقصر هستند و چنانچه از این موضوع اطلاعی نداشته اند، مقصر تَر. چرا که از احوالات باشگاه تحت مدیریت خود، بی اطلاع هستند و این بی اطلاعی آنها از خطای رُخ داده با پوشانبدن آن، هیچ تفاوتی نداشته و ندارد.

رابعاً: دوستان از احترام به رقبا صحبت کرده و از اینکه در ورزشگاه خانگی این تیم، اتفاقی برای حریفان نیفتاده بر خود بالیده اند که نکته بسیار درستی است اما بایستی به این عزیزان یادآور شد که احترام واقعی به رقیبان، آنجایی أست که در مقابل‌شان از بازیکن جعلی و غیرقانونی استفاده ننمایند. احترام واقعی به رقیبان، آنجایی أست که در صورت مشاهده این بی قانونی در تیم خود، بجای فرافکنی و فرار روبه جلو، به اجرای صحیح قوانین و مقررات فوتبال کمک نمایند نه اینکه بدنبال لاپوشانی کردن موضوع رفته و از تیمهایی که بدنبال حقوق زایل شده خود هستند، طلبکار باشند!

خامساً  در این بیانیه به تیم‌هایی اشاره شده که به زعم دوستان، علیرغم صرف بیت المال، هیچ آورده ای نداشته اند. اتفاقاً اشتباه بزرگ عزیزانمان در همین موضوع است چراکه این دوستان به زعم خود، آورده یک باشگاه را فقط در کسب نتیجه دیده و لابد به همین دلیل هم برای کسب این آورده! به هر روشی متوسل شده اند. اما اگر بخواهیم به مفهوم واقعی ” آورده” اشاره کنیم، باید گفت آورده، همین استعدادهای نوظهوری هستند که باشگاه سایپا همه ساله و به برکت اعتمادی که به نسل جوان کشور دارد، به فوتبال باشگاهی و ملی کشورمان معرفی نموده که به عنوان مُشتی از خروار می‌توان به سه بازیکن اصلی این تیم به نام‌های طه طباطبایی، علیرضا صفری و امیرمحمد محکم کار اشاره کرد که اتفاقاً نفر آخر با انتقال این فصل خودِ به لیگ برتر، موجبات درآمدزایی برای این باشگاه را فراهم نمود.

هموطنان گرامی و علاقه مند به فوتبال، متاسفانه دوستان ما در باشگاه محترم شمس آذر قصد دارند با مظلوم نمایی و ارائه چهره ای ظلم دیده از خود، ترحم اهالی فوتبال را جلب نموده و برروی خطای بزرگی که در حق کلیه تیم‌های حاضر در دسته اول کشور روا داشته اند، سرپوش بگذارند که این خودِ خطایی بزرگتر و گناهی نابخشودنی تر است چرا که با این روش، این اندک پاکی و صداقتی که در فوتبال باقی مانده نیز از بین خواهد رفت و از این پس تمام تیم‌ها این حق را برای خود قابل خواهند بود که با خطا و خلاف به کسب نتیجه بپردازند و هر زمانی که دست آنها برای اهالی فوتبال رو شد، با مظلوم نمایی و فرار روبه حلو و متهم نمودن این و آن، به توجیه عمل زشت خود بپردازند که ناگفته پیداست در این صورت سنگ روی سنک بند نخواهد شد.

سادساً: اهالی فوتبال از صحبت‌های مدیرعامل تیم شمس آذر دچار دوگانگی گشته و نمیداند قسم حضرت عباس آقایان را باور کند یا دُم خروسی را که بیرون زده! ایشان از یک طرف باشگاه سایپا را باشگاهی فاقد هوادار می‌داند و از طرف دیگر ادعا می‌کند مدیران این باشگاه بدنبال کُرسی نمایندگی مجلس هستند! البته از آنجایی که کافر همه را به کیش خود پندارد، این دوست عزیز ما نیز امیال و آرزوهای خود را به دیگران نسبت داده و بصورت کاملاً زیرپوستی علامتهای لازم را جهت مقوله انتخابات، رد و بدل مینمایند که لازم است به این دوست عزیز یادآور شویم که دوره اینگونه روشها و رفتارها مدتهاست که گذشته و نخ نما شده أست. ضمن آنکه سایر باشگاههایی که ایشان از آنها نام بردند نیز همانگونه که از ابتدای موضوع مخیر و مختار بودند، اکنون نیز خود بهتر میدانند که در قبال این توهین و بی احترامی که به آنان زده شد و مورد اتهام بی اختیاری و آلت دست بودن قرار گرفتند، چه عکس العمل یا واکنشی از خود نشان دهند.

واما سخن پایانی با مردم دوست داشتنی و مهمان نواز استان و شهر قزوین.

عزیزان، باشگاه سایپا هیچگونه عناد و دشمنی با شما و تیم محبوب شما نداشته و ندارد و این انفاق ممکن بود در مورد هر تیم دیگری رُخ دهد. اما موضوعی که کار را به این مرحله رسانید، اصرار مسئولین این باشگاه به استفاده از بازیکن غیر مجاز و متعاقب آن، نپذیرفتن این اشتباه و سعی در وارونه جلوه دادن حقایق بود و تنها گناه مسئولان باشگاه سایپا، استیفای حقوق تضییع شده آنان، آنهم از مبادی قانونی و مراجع ذیربط بود. حال اگر پیگیری حق و حقوق یک باشگاه آنهم بصورت قانونی از نظر شما گناه و خطا محسوب می‌شود، این شما و این وجدان بیدارتان.
یا حق

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا