خراسان رضوی

۸ حفار غیرمجاز در زاوه دستگیر شدند

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سرهنگ محمدعلی مدیر فرمانده این اداره کل خاطرنشان کرد: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه، حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی ناکام ماندند.

وی افزود: بر اساس گزارش دریافتی از انجمن‌های میراث‌فرهنگی و همراهی نهادهای انتظامی و امنیتی شهرستان ۸ حفار سابقه‌دار حوزه میراث‌فرهنگی در حین حفاری دستگیر شدند. حفاران دستگیر شده که ۲ زن و۶ مرد بودند، برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه همکاری بسیار شایسته نیروهای امنیتی انتظامی، قضایی و نیروهای بسیج شهرستان در کنار فعال شدن انجمن‌های میراث‌فرهنگی، موجب آن شده که توجه بسیار ارزشمندی به حفظ میراث‌فرهنگی صورت گرفته و همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و عموم شهروندان نیز خود را برای صیانت و برخورد با تخریب‌گران میراث‌فرهنگی شریک و دخیل می دانند. گزارش‌های مردمی درباره تعرض و تخریب آثارتاریخی، نشان‌دهنده حساس شدن مردم در چند سال اخیر نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی است و مردم برای حفظ و حراست از تاریخ و هویت در کنار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی حضور پررنگی داشته‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا