علمی و فناوری

۹۳ میلیارد دلار به هر کدام از ما می‌رسد! | سیارکی که ۷۰۰ کوئینتیلیون ارزش دارد

۹۳ میلیارد دلار به هر کدام از ما می‌رسد! | سیارکی که ۷۰۰ کوئینتیلیون ارزش دارد

سیارکی به نام سایکی ۱۶ (۱۶ Psyche) در فضا در حال حرکت است که احتمال می‌رود ۷۰۰ کوئینتیلیون دلار ارزش داشته باشد. اگر درباره این مقیاس تصوری ندارید، این طور فرض کنید که اگر ناسا بخواهد ارزش آن را به طور مساوی بین مردم دنیا تقسیم کند، هر فرد تقریبا ۹۳ میلیارد دلار نصیبش می‌شود. ۷۰۰ کوئینتیلیون تقسیم بر ۷.۵ میلیارد در مجموع ۹۳ میلیارد برای هر فرد است.

البته که ناسا چنین قصدی ندارد. با وجود این، این سیارک زودتر از آنچه تصور کنید، با انسان (و ساخته‌هایش) ملاقات خواهد کرد.

این سیارک را ستاره‌شناس ایتالیایی آنیبال دی گاسپاریس سال ۱۸۵۲ کشف کرد و ناسا به زودی ویژگی‌های آن را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. با توجه به اندازه سایکی ۱۶ و محتوای ۹۵ درصدی آن از فلزات (آهن و نیکل)، ناسا نه به دلیل ارزش باورنکردنی آن، بلکه به دلیل مقایسه ترکیب این سیاره با زمین از آن بازدید می‌کند.

دانشمندان فکر می‌کنند از آنجایی که سیارک‌ها ترکیبی بسیار شبیه به ترکیب زمین دارند، ممکن است با مطالعه آن‌ها چیزهای کاملا جدیدی در مورد چگونگی عملکرد هسته زمین یا نحوه ایجاد سیارات بیاموزیم.

برای کسب سود از این سیارک، چندین کسب و کار در حال حاضر تلاش‌های خود را بر توسعه زیرساخت‌های لازم برای معدن‌کاوی فضایی متمرکز کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند یوروسان ماینینگ (EuroSun Mining) تلاش‌های خود را بر اقتصاد فضایی متمرکز کرده‌اند که ارزش آن در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، اما تا سال ۲۰۴۰ به ۲.۷ تریلیون دلار خواهد رسید.

اسکات مور، مدیر عامل شرکت یوروسان ماینینگ می‌گوید: «کاری که ما اکنون روی زمین انجام می‌دهیم ممکن است چشمگیر باشد، اما حتی اکتشاف طلا در فضا هم مانند هر چیز دیگر فقط یک موضوع زیرساختی است. ما در نهایت به آن خواهیم رسید.»

سایکی ۱۶ اکنون در ۷۵۰ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد. ناسا قصد دارد در آگوست ۲۰۲۲ فضاپیمای خود را به سیارک سایکی اعزام کند و در نهایت در سال ۲۰۲۶ به این سیارک خواهد رسید.

در اینجا اطلاعاتی درباره این سیارک وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد:

نام یک نیمف اساطیری روی این سیاره گذاشته شده که عروس کیوپید بود. آن را آنیبال دو گاسپاریس، ستاره‌شناس ایتالیایی در سال ۱۸۵۲ کشف کرد. اگر ارزش پیش‌بینی شده این سیارک به طور مساوی بین تمام انسان‌های روی زمین توزیع شود، هر فرد ۹۳ میلیارد دلار دریافت می‌کند. قطر متوسط آن ۲۲۶ کیلومتر است که تقریبا فاصله بین لس‌آنجلس و سن‌دیگو یا تقریبا طول ماساچوست است. مساحت آن ۶۴۱۸۰۰ کیلومتر مربع است که کمی کمتر از مساحت تگزاس است.

سایکی ۱۶ شبیه یک سیب زمینی است. فاصله تا این سیارک تقریبا سه برابر فاصله زمین و خورشید است. ماموریت سایکی ناسا در سال ۲۰۱۷ تصویب شد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا