Categories: اخبار روز

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های مریوان/اعزام بالگردهوایی برای اطفا حریق‌ + تصاویر

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های مریوان/اعزام بالگردهوایی برای اطفا حریق‌ + تصاویر

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مریوان، از ظهر روز گذشته آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای “کلکه جان” این شهرستان به وقوع پیوست.

سپس آتش‌سوزی به روستاهای اطرف کشیده شد و در جنگل‌های روستای پیله، سلسی و کانی میران آغاز و از روز گذشته تا غروب امروز صدها هکتار از جنگل‌های این روستاها طعمه حریق شد.

اهالی این روستاها علی‌رغم اینکه از مردم، انجمن‌ها و مسئولان شهرستان مریوان درخواست کمک فوری کردند اما تاکنون آتش‌سوزی به طور کامل مها  نشده است.

با توجه به گستردگی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان، هلیکوپتر آب پاش به منظور استفاده از ظرفیت اطفاء حریق هوایی از تهران عازم شهرستان مریوان شد.

فرماندار مریوان در این ارتباط با اشاره به آتش سوزی جنگل های مریوان مدعی شد: تاکنون هفت نفر از نیروهای مردمی و دوست‌دار طبیعت در حوالی شهر “برده رشه” مصدوم شدند.

اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه این افراد به بیمارستان بوعلی منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند، افزود: خوشبختانە حال عمومی این افراد مناسب بوده و از بیمارستان ترخیص شدند.

فرماندار مریوان با اشاره به گستردگی آتش‌‌سوزی‌ها گفت: ۱۲ دستگاه دمنده به ظرفیت تجهیزات این شهرستان اضافه شد.

سعید کریمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این رابطه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار برگزیده های ایران با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌از ظهر روز پنج‌شنبه شروع شده و کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: متاسفانه آتش‌سوزی در روستاهای پیله و کانی میران شدت بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد.

وی از اعزام نیروهای اداره منابع طبیعی کامیاران، سروآباد، بانه و مریوان جهت کمک‌رسانی و خاموش کردن آتش این روستاها خبر داد و گفت: امروز به دلیل جود مهمات دوران دفاع مقدس انفجاری نیز صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به اینکه در پی این آتش‌سوزی شش نفر آسیب دیده  و به بیمارستان مراجعه کرده و آمار هفت نفر صحت ندارد، افزود: از این تعداد ۵ نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان ترخیص و یک نفر دیگر نیز پس اط عمل از ناحیه گردن نیز از بیمارستان خارج شد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز یک بالگرد از تهران به مریوان اعزام و عملیات شناسایی نقاط و بازدید هوایی اطفا حریق انجام شد، تصریح کرد: بامداد اطفا حریق توسط این بالگرد مجهز صورت خواهد گرفت.

کریمی با اذعان به اینکه آتش‌سوزی در برخی مناطق صعب‌العبور و دسترسی برای خاموش کردن امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: امیدواریم تا فردا عصر بتوانیم آتش را مهار کنیم.

/۴۸۱/.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

کاهش ۱۰۵ مگاواتی مصرف برق در آذربایجان‌غربی با همکاری کشاورزان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از کاهش ۱۰۵ مگاواتی مصرف برق در آذربایجان‌غربی با…

9 دقیقه ago

عکسی از نعیمه نظام‌دوست در کنسرت بهنام بانی

عکسی از نعیمه نظام‌دوست در کنسرت بهنام بانی را می بینید.

48 دقیقه ago

سیر تا پیاز زندگی فریدون فرخزاد از زبان خودش/ عشق فروغ همیشه با درد و اندوه آلوده بود

وقتی بچه‌ام از من دور شد، زنم از من دور شد، خانه‌ام تنها شد و…

49 دقیقه ago

اقدام عجیب برای فروش بلیت کنسرت نمایشی که کارگردان ندارد / نوید محمدزاده، بهرام افشاری و بهرام رادان هم هستند

تماشاگر، مهم‌ترین سرمایه یک اثر هنری است. بارها در این باره داد سخن داده‌ایم اما…

49 دقیقه ago

پژمان بازغی با این عکس تولد نفس را تبریک گفت

پژمان بازغی به مناسبت تولد دخترش نفس این عکس را منتشر کرد.

50 دقیقه ago

دبیران سه جشنواره‌ بین المللی تئاتر معرفی شدند

با حکم حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی، دبیران سه جشنواره بین المللی تئاتر فجر،…

50 دقیقه ago