فرهنگ و هنر

آثار نقاش استکبار ستیز برزیلی در نمایشگاه «هنر و انقلاب»

آثار نقاش استکبار ستیز برزیلی در نمایشگاه «هنر و انقلاب»

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی «ژوائو آبیدو گالوائو» هنرمند اهل کشور برزیل، پیش از ظهر امروز در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این نمایشگاه که «هنر و انقلاب» نام دارد، با محوریت روابط جدید نیروها در جهان؛ حاکمیت انقلاب هنر و حاکمیت هنر انقلاب تدارک دیده شده و مشتمل بر ۹ اثر هنری است که همگی روی پارچه نقاشی شده‌اند.

هنرهای تجسمی , نقاشی , کشور برزیل , دفاع مقدس , انقلاب اسلامی ,

نقاشی‌های این هنرمند انقلابی به روابط جدید نیرو‌های ضد استکبار در جهان امروز اشاره می‌کند؛ جایی که تاریخ تکرار می‌شود و انقلاب و هنر به یکدیگر پیوند می‌خورند.

نگاهی به نقاشی حسن روح‌الامین با محور آسمانی‌ترین پیوند عالم

آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه روی پارچه‌هایی با ابعاد بزرگ و به‌واسطه ترکیب رنگ‌های گوناگون با یکدیگر خلق شده‌اند. هر اثر به طور متوسط از امتزاج محدود دو الی سه رنگ ساخته شده و ترکیب تضادگونه رنگ‌ها حاکی از ارتباط و برخورد متقابل توامان آنهاست. 

هنرهای تجسمی , نقاشی , کشور برزیل , دفاع مقدس , انقلاب اسلامی ,

«ژوائو آبیدو گالوائو» آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه را به صورت اختصاصی برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خلق کرده و تمامی آنها را به این موزه اهدا کرده است. بر این اساس، مجموع آثار اهدایی از سوی این هنرمند ۲۰ اثر است که به دلیل محدودیت فضای گالری فکه، ۹ اثر آن در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

هنرهای تجسمی , نقاشی , کشور برزیل , دفاع مقدس , انقلاب اسلامی ,

گفتنی است که نمایشگاه «هنر و انقلاب» تا ۵ تیر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گالری فکه مراجعه کنند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا