Categories: اجتماعی

آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی شبکه برق بالاسری خط ۵ مترو

به گزارش گروه شهری برگزیده های ایران، مهدی شایسته اصل درباره بهسازی برق بالاسری خط ۵ متروی تهران و حومه برای اولین بار در کشور باهدف حفظ زیر ساخت­ های موجود و افزایش خدمات در جابجایی مسافران اظهارداشت: خط ۵ متروی تهران بیش از ۲۳ سال است که به بهره برداری رسیده و در طراحی اولیه، عمر مفید آن ۲۰ سال تعیین شده و با توجه به حوادثی که برای برق بالاسری در مدت بهره‌برداری اتفاق افتاده، در حال حاضر تعویض شبکه برق بالاسری در اولویت جدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سرویس دهی از ایستگاه های گلشهر و محمدشهر انجام  نخواهند شد گفت: سرویس دهی مترو بین ایستگاه تهران (صادقیه) تا ایستگاه کرج انجام می شود و با عنایت به هماهنگی انجام شده در کمیته فنییاستانداری البرز مسافران ایستگاه های گلشهر و محمدشهر می توانند برای رسیدن به ایستگاه متروی کرج از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر به خصوص اتوبوس استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه تصریح کرد: این پروژه به عنوان اولین پروژه اورهال شبکه برق بالاسری در خطوط ریلی و مترو در کشور محسوب می شود که با توجه به ویژگی ها و حساسیت های موجود، بدون ایجاد وقفه در عملیات بهره برداری از خط ۵ و در مدت زمان اندک و طی عملیات شب کاری و روزهای تعطیل انجام خواهد پذیرفت.

‌شایسته با تاکید بر اینکه خط ۵ متروی تهران و حومه یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه های ارتباطی بین استان های البرز و تهران محسوب می شود گفت: انجام عملیات تعمیرات و نگهداری و همچنین اورهال این خط علاوه بر حفظ زیر ساخت­ های موجود در جابجایی مسافر، نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی و مصرف سوخت خواهد داشت. 

وی افزود: عملیات اورهال و نوسازی ۵۰ کیلومتر از شبکه برق بالاسری این خط در خطوط اصلی، خطوط شانت و خطوط کنارگذر ایستگاه ها در قالب قراردادی توسط شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار شده است. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد کرد: تامین تمامی قطعات، یراق آلات، وایرهای مسی و همچنین سکسیونرهای مربوط به شبکه برق بالاسری خط ۵ متروی تهران و حومه و همچنین تامین تجهیزات، طراحی و احداث شبکه برق بالاسری خطوط (۱۴،۱۵،۱۶) پایانه مهرشهر کرج نیز تماماً برعهده و تعهد شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا است که با بهره مندی از دانش مهندسی مناسب نسبت به طراحی، مهندسی معکوس، ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز از سازندگان و تامین کنندگان داخلی بهره می‌گیرد. 

شایسته با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم برای این کار در حال انجام است و طبق برنامه ریزی اولیه در هر روز ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مورد بازسازی قرار خواهد گرفت تا طی یک سال ۵۰ کیلومتر انجام شود خاطرنشان کرد: ۸۹ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است خط ۵ متروی تهران و حومه به طول تقریبی ۶۲ کیلومتر به صورت دوخطه حدفاصلِ ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه هشتگرد با ۱۲ ایستگاه و ۲ مجموعه پارکینگ و ۱ مجموعه دپو تعمیرات می باشد و ظرفیت جابجایی روزانه دو هزار و ۵۰۰ مسافر را دارد.

انتهای پیام/*


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

چرا گیربکس چینی؟ بررسی مزایا و معایب نسبت به برندهای دیگر

گیربکس‌های چینی به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و تنوع بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند…

3 هفته ago

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

4 هفته ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 ماه ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 ماه ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 ماه ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 ماه ago