زنجان

آمار فوتی واکسن نزده‌ها ۶ برابر بیشتر است/شهادت ۶ نفر از کادر درمان در زنجان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با ابراز خرسندی برای برگزاری حضوری نشست با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه بعد از ۲۰ ماه از کنترل و مدیریت امور همچنان روزهای سختی رو می‌گذراند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به شهادت ۶ نفر از کادر درمان فعال در مراکز درمانی استان اشاره و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این نیرو ها هم با وجود بهبودی نسبی هنوز مشکلات جدی دارند.
وی با تشریح روند امور از اسفند سال ۹۸ و تلاش‌های انجام شده برای کنترل امور مربوط به ویروس کرونا افزود: روند شیوع ویروس در کل کشور و استان زنجان هم نزولی است.
قزلباش به هشدارهای جهانی در مورد شیوع پیک ششم اشاره کرد و گفت: با توجه به ناشناخته بودن عملکرد ویروس باید مراقبت بیشتری انجام داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به سرعت گرفتن واکسیناسیون و قرار گرفتن زنجان در بین چند استان برتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۸۳ درصد از جمعیت استان دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۳۶ دز واکسن در سطح استان زنجان تزریق شده است.

قزلباش با بیان اینکه ابلاغ تعرفه پزشکان روند خاص خود را دارد، افزود: این تعرفه در ارائه خدمات با کیفیت بسیار مهم است هر چند باید نسبت به قیمت تمام شده خدمات هم توجه کرد، ضمن اینکه در این حوزه تابع نظر دولت هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه در حوزه تبدیل وضعیت نیرو ها به ویژه ایثارگران تابع قوانین هستیم، ادامه داد: پیگیر امور این نیروها هستیم.
وی تغییر دولت‌ها را عادی و یک روال در امور مدیریتی دانست و گفت: تا وقتی که در این سمت مسولیت داریم به وظایف خود عین روز اول عمل می‌کنیم تا برای مردم مفید باشیم.
قزلباش به کند شدن روند واکسیناسیون اشاره و با بیان اینکه باید متوجه بود که نسبت بستری شدن افراد واکسینه شده، پنج برابر کمتر از واکسن‌نزده‌ها است، گفت: آمار فوتی‌های افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند ۶ برابر کمتر از واکسن نزده‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: با شیوع کرونا بخشی از خدمات این دانشگاه دچار آسیب شد که در مجموع وضعیت را تحت تاثیر قرار داد.
قزلباش با بیان اینکه ۵۰ درصد بودجه دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی است، ادامه داد: سال گذشته ۳۸ درصد از این درآمدهای این حوزه کاهش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید نسبت به نزول کرونا خیال باطل کرد، افزود: علم و تجربه ثابت کرده است که اگر پیک دیگری برای کرونا روی دهد آسیب‌های بیشتری را وارد کرده است.
انتهای پیام/۷۳۰۰۴


 2021-11-25 18:03:49

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا