سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

لیگ ملت‌های آسیا برای تیم ملی فوتبال ایران؛ خوب یا بد؟

لیگ ملت‌های آسیا برای تیم ملی فوتبال ایران؛ خوب یا بد؟

18 ساعت پیش
تشخیصی جدید درباره مصدومیت ستاره سوئدی لیورپول

تشخیصی جدید درباره مصدومیت ستاره سوئدی لیورپول

18 ساعت پیش
صد درصد بودجه فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت شد

صد درصد بودجه فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت شد

18 ساعت پیش
هافبک مصر: ایران قدرتی بزرگ در آسیاست

هافبک مصر: ایران قدرتی بزرگ در آسیاست

19 ساعت پیش
حمله تند اسطوره منچستریونایتد به بازیکنان؛ پای خیانت در میان است؟

حمله تند اسطوره منچستریونایتد به بازیکنان؛ پای خیانت در میان است؟

19 ساعت پیش
پورزمانی: مطمئن باشید نتایج کاراته بانوان در ناگویا عالی خواهد بود

پورزمانی: مطمئن باشید نتایج کاراته بانوان در ناگویا عالی خواهد بود

19 ساعت پیش
حسینی: حالا تیمی قابل احترام در ایران هستیم/ به اصفهان نرفته بودیم که با شکست برگردیم

حسینی: حالا تیمی قابل احترام در ایران هستیم/ به اصفهان نرفته بودیم که با شکست برگردیم

19 ساعت پیش
‌وزیر ورزش: پروژه‌های ورزشی را به سرعت افتتاح خواهیم کرد/ به مردم بدهکاریم

‌وزیر ورزش: پروژه‌های ورزشی را به سرعت افتتاح خواهیم کرد/ به مردم بدهکاریم

19 ساعت پیش
از دوره نقاهت یک ماهه تا حرکت تمجیدآمیز برونو فرناندز + فیلم

از دوره نقاهت یک ماهه تا حرکت تمجیدآمیز برونو فرناندز + فیلم

19 ساعت پیش
اطلاعیه هیئت فوتبال تهران درباره دیداری که ۱۰ بر صفر شد

اطلاعیه هیئت فوتبال تهران درباره دیداری که ۱۰ بر صفر شد

19 ساعت پیش

Home » آینده سرویس پریمیوم دیجی‌کالا چه خواهد بود؟

آینده سرویس پریمیوم دیجی‌کالا چه خواهد بود؟

زمان انتشار: 18 آبان 1402 ساعت 5:07

دسته بندی: اقتصادی

شناسه خبر: 477121

زمان مطالعه: 14 دقیقه

آینده سرویس پریمیوم دیجی‌کالا چه خواهد بود؟

آینده سرویس پریمیوم دیجی‌کالا چه خواهد بود؟

دیجیاتو نوشت: صحبت درباره به‌وجود آمدن این سرویس در گروه دیجی‌کالا به چندین سال پیش برمی‌گردد. ایده دیجی‌پلاس از سال ۹۶ شکل گرفت و در سال ۹۸ جدی‌تر شد. «حمید محمدی» که از مؤسسان دیجی‌کالاست، از جمله کسانی بوده که در سال ۹۶ برای شکل‌دادن این سرویس ایده‌پردازی کرده و حمایت‌های زیادی برای راه‌اندازی و توسعه آن داشته است. تاکنون بیش از ۱ میلیون کاربر از خدمات دیجی‌پلاس استفاده کرده‌اند. این تیم درحال‌حاضر با هدایت «آیلا نیکو» پیش می‌رود. او درباره سرویس دیجی‌پلاس، چالش‌ها و آینده آن گفت.

چرا دیجی‌پلاس شکل گرفت و در راه‌اندازی آن از چه سرویس‌های جهانی الگوی‌برداری شد؟

دلیل اینکه این سرویس شکل گرفت، به دو موضوع برمی‌گردد؛ دیجی‌کالا مشتریان وفاداری داشت و هدفی که در سرویس دیجی‌پلاس داشتیم، این بود که بتوانیم حس بهتری به این مشتریان وفادار دهیم؛ می‌خواستیم مشتریان از این وفاداربودنشان نتیجه‌ای بگیرند. یک راه‌حل برای این کار رسیدگی به برنامه‌هایی مثل loyality Program بود و ما در تحقیق خودمان به دو استراتژی متداول رسیدیم: یک سرویس مثل کلاب‌ها بود که وقتی تحقیق را شروع کردیم، با این مدل استارت زدیم. آن موقع دیجی‌کلاب وجود نداشت و در نتیجه این تحقیق و بررسی ساخته شد. یک مورد دیگر نیز راه‌اندازی یک سرویس اشتراکی بود که دراِزای فروش این آبونمان، خدمات ویژه‌ای به مشتری ارائه دهیم. این در طولانی‌مدت باعث می‌شود که مشتریان وفادار سرویس‌های بهتری بگیرند و مشتریانی که لزوماً وفادار نیستند هم می‌توانند به‌مرور تبدیل به مشتریان وفادار شوند.

آینده سرویس پریمیوم دیجی‌کالا چه خواهد بود؟

درحقیقت آمازون پرایم بهترین الگو برای ما بود و واقعیت اینجاست که وقتی پنج سال پیش به‌دنبال داشتن الگوی جهانی بودیم، چندان سرویس‌های زیادی در این حوزه وجود نداشت. آمازون توانسته است با این سرویس خود کاری کند که بسیاری از مشتریان مشترک آمازون پرایم شوند. ما این سرویس را الگوی خودمان قرار دادیم و با فرهنگ ایران ادغام کردیم. می‌خواستیم ببینیم کاربر ایرانی به‌دنبال چه چیزهایی است.

کاربر ایرانی بیشتر چه خواسته‌هایی دارد؟

طبق تحقیقاتی که انجام دادیم، بیشترین دغدغه برای کاربر ایرانی به ارسال رایگان برمی‌گردد. در آمازون هم ۹۰ درصد کاربران به‌خاطر ارسال رایگان این سرویس پرایم را می‌خرند و در دیجی‌پلاس این عدد به ۸۰ درصد می‌رسد. اولین دلیل خرید از طریق دیجی‌پلاس ارسال رایگان و ارسال سریع‌تر است. ما برای کاربران پلاس، بازه ارسال اختصاصی درنظر می‌گیریم و همچنین از فروردین‌ماه ۱۴۰۲، هزینه ارسال برای سرویس ارسال فوری را رایگان کردیم.

توانستید در سرویس دیجی‌پلاس تغییرات زیادی رقم بزنید؟

آمازون قبل از سرویس پرایم، میانگین ارسال‌هایش از ۲۰ روز و با هزینه، به ارسال ۲ روز و رایگان تبدیل شد. چالشی وجود داشت و آن هم این بود که پیش از پلاس، میانگین زمانی ارسال در دیجی‌کالا تنها ۳ روز بود که در مقایسه با بنچمارک‌های جهانی، تحویل ۳ روزه سفارشات سرویس پریمیوم محسوب می‌شود. این موضوع باعث شده بود که کار ما در سرویس دیجی‌پلاس سخت باشد تا بتوانیم تفاوت این سرویس را نشان دهیم.

چند درصد کاربران شما دیجی‌پلاسی شدند؟ این عدد با هدف شما همسو بوده است؟

۱۹ درصد کاربر فعال ماهانه دیجی‌پلاسی شدند. این عدد از هدف‌گذاری ما بیشتر بود و ما رکورد زدیم. اما واقعیت اینجاست که هرچه جلو می‌رویم، کار سخت‌تر می‌شود. هدف ما در یک بازه زمانی پنج‌ساله این است که ۶۰ درصد کاربران دیجی‌کالایی به کاربران دیجی‌پلاس ملحق شوند.

چرا کاربر باید هر ماه نزدیک به صد هزار تومان پرداخت کند تا دیجی‌پلاس داشته باشد؟ فکر می‌کنید موضوع ارسال رایگان کافی است؟

ما هم باور داریم که فقط ارسال رایگان یک گزینه کافی برای خرید دیجی‌پلاس نیست؛ هرچند همان‌طور که اشاره کردیم، ۸۰ درصد کاربران به‌خاطر همین موضوع دیجی‌پلاسی می‌شوند. ما یک باندل عرضه کردیم تا کاربران بتوانند از مزایای مختلفی به‌جز ارسال رایگان بهره‌مند شوند؛ هدیه نقدی اشتراک فیدیبو، مهلت مرجوعی ۳۰ روز، پشتیبانی سریع‌تر، تخفیف‌های خاص و موارد دیگر. البته قرار نیست در آینده این باندل شکسته شود و پکیج‌های کوچک‌تری عرضه کنیم، بلکه می‌خواهیم دائماً این باندل و مزایای آن بزرگ‌تر شود.

تفاوت خاصی در بخش پشتیبانی مشتریان یا موارد دیگری که واقعاً به نفع مشتری باشد، وجود دارد؟

ما در بخش پشتیبانی، طبق پارامترهایی خاص، افراد باتجربه‌تر را انتخاب کردیم. آن‌ها بهترین لحن صحبت با مشتری را دارند و زمان بیشتری را به کاربران (نسبت به کاربران عادی) اختصاص می‌دهند تا بتوانیم به آن‌ها حس ویژه‌بودن دهیم. اما واقعیت اینجاست که در برخی اوقات، مشکلاتی در ارسال سفارش به‌وجود می‌آید که در بخش پشتیبانی قابل حل نیست و مشکل به خارج از این بخش مرتبط است. ما این امکان را نداشتیم که در همه مراکز توزیع موضوع ویژه‌بودن برخی مشتریان را جا بیندازیم و درحال‌حاضر به‌دنبال راهی هستیم تا بتوانیم در این مراکز هم بخش ویژه‌ای داشته باشیم. بخش عملیات دیجی‌کالا دائم درحال تحول است و ما موارد مختلفی را امتحان کرده‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم به جواب درستی در این زمینه برسیم. اما باور دارم که به‌زودی می‌توانیم به یک نتیجه‌گیری درست دست پیدا کنیم.

این نگرانی وجود ندارد که سرویس دیجی‌پلاس کاری کند که یک حس تبعیض به سایر کاربران داده شود؟

ما هیچ خدماتی را از کاربر عادی سلب نکردیم که بخواهیم آن را به کاربران دیجی‌پلاسی ارائه دهیم. ما در دیجی‌پلاس خدمات اضافه‌تری اعطا کردیم و هیچ‌گاه قصد نداریم که سرویسی را از کاربران عادی بگیریم.

آینده سرویس پریمیوم دیجی‌کالا چه خواهد بود؟

آیا قصد دارید با سایر شرکت‌ها هم همکاری داشته باشید تا خدماتی به مشتریان دیجی‌پلاسی ارائه دهند؟

ما درحال‌حاضر با فیدیبو همکاری داریم و افراد دیجی‌پلاسی می‌توانند که در مدت‌زمان اشتراک خود از کتابخانه فیدیبو استفاده کنند. اما به‌زودی قصد داریم که همکاری با سایر سرویس‌ها و حتی سرویس‌های خارج از دیجی‌کالا را شروع کنیم. البته در این حالت هم اصلاً قصد نداریم تجربه‌ای مانند باشگاه مشتریان را دوباره تکرار کنیم و درنظر داریم تا برنامه‌های متفاوت‌تری را طی این همکاری‌ها عرضه کنیم.

آیا تفاوتی بین مشتریان High Value Customer و مشتریان دیجی‌پلاسی برای شما وجود دارد؟

ما در سرویس دیجی‌پلاس مطمئن می‌شویم که این مشتریان را حفظ می‌کنیم و می‌خواهیم بقیه مشتریان نیز تبدیل به همین مشتریان وفادار شوند. درحال‌حاضر بخش زیادی از این مشتریان ما درواقع عضو دیجی‌پلاس هستند، ولی می‌خواهیم سرویس‌هایی را عرضه کنیم که مشتریان عادی را نیز تبدیل به مشتریان مهم خود کنیم. الان درحال‌حاضر به جایگاهی رسیده‌ایم که بدون تخفیف‌های خیلی ویژه، مشتریان تمایل به خرید این باندل‌ها دارند.

سرویس دیجی‌پلاس برای ساکنین تهران و سایر شهرهای دیگر متفاوت است؟ برای حل این موضوع چه کردید؟

این یکی از دغدغه‌ها و چالش‌هایی است که ما با آن سروکله می‌زنیم. یک‌سری موارد برای ساکنین تهران و سایر شهرها تفاوتی ندارد؛ مثل ویژگی مرکز تماس ویژه و ۳۰ روز برگشت کالا. اما بازه‌های زمانی ارسال و ارسال سریع، که یکی از تفاوت‌های اصلی دیجی‌پلاسی‌ها با سایر کاربران است، برای ساکنان تهران و سایر شهرها متفاوت است. واقعیت اینجاست که در تهران بازه‌های بیشتری وجود دارد و ارسال‌ها سریع‌تر است؛ اما سعی داریم تا این ویژگی در سایر شهرها هم توسعه پیدا کند. با تیم لجستیک خود برنامه‌های متعددی داریم تا بتوانیم ارسال فوری روز را به خیلی از شهرهای مختلف برسانیم.

نقشه راه برای آینده دیجی‌پلاس چیست؟

همان‌طور که گفته شد، هدف ما رسیدن به آمار ۶۰ درصدی دیجی‌پلاسی شدن کاربران است. ما می‌خواهیم به یک سرویس جامع مثل آمازون پرایم تبدیل شویم که در همه لحظات زندگی مردم حضور دارد. مشتریان آمازون پرایم در تمام سبک زندگی خود از این سرویس استفاده می‌کنند؛ از فیلم دیدن تا کتاب خواندن و گوش‌کردن آهنگ، همه کارهایشان با این سرویس گره خورده است. ما هم به‌سمت این موضوع پیش می‌رویم.

حتما بخوانید : فوری؛ تکلیف افزایش دوباره حقوق کارگران مشخص شد

برگزیده های ایران

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بهای ارزهای عربی در بازار امروز یک دی/ هم دینار عراق پایین رفت،هم ریال عربستان
    بهای ارزهای عربی در بازار امروز یک دی/ هم دینار عراق پایین رفت،هم ریال عربستان 13 ساعت پیش
  • آقای قالیباف! نقش خود شما و مجلس در افزایش تورم چقدر است؟
    آقای قالیباف! نقش خود شما و مجلس در افزایش تورم چقدر است؟ 13 ساعت پیش
  • اقتصاد ایران در بن‌بست؟/ مولوی: بودجه ۱۴۰۵ فشار بر مردم و تورم بالا را ادامه می‌دهد!
    اقتصاد ایران در بن‌بست؟/ مولوی: بودجه ۱۴۰۵ فشار بر مردم و تورم بالا را ادامه می‌دهد! 13 ساعت پیش
  • چرا اصولگرایان مخالف دولت، تقصیر بالارفتن قیمت دلار را به گردن همه می اندازند جز رئیس بانک مرکزی؟
    چرا اصولگرایان مخالف دولت، تقصیر بالارفتن قیمت دلار را به گردن همه می اندازند جز رئیس بانک مرکزی؟ 13 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15778
  • اخبار ورزشی 21013
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8586
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 5984
  • تبلیغات 53
  • تهران 750
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 745
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 3642
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19871
  • قزوین 770
  • قم 877
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1186
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • خبر بد درباره‌ میانگین سن ابتلا به سرطان در ایران
    خبر بد درباره‌ میانگین سن ابتلا به سرطان در ایران 16 ساعت پیش
  • هشدار افزایش تجویز داروهای گران‌قیمت تک‌نسخه‌ای؛ خطر قاچاق معکوس داروهای یارانه‌ای
    هشدار افزایش تجویز داروهای گران‌قیمت تک‌نسخه‌ای؛ خطر قاچاق معکوس داروهای یارانه‌ای 16 ساعت پیش
  • اولتیماتوم داروسازان به وزارت بهداشت/ داروخانه‌ها از ۱۵ دی بابت خرید دارو چک صادر نمی‌کنند
    اولتیماتوم داروسازان به وزارت بهداشت/ داروخانه‌ها از ۱۵ دی بابت خرید دارو چک صادر نمی‌کنند 16 ساعت پیش
  • سازمان غذا و دارو اطلاعیه داد
    سازمان غذا و دارو اطلاعیه داد 16 ساعت پیش
  • خرید ۶۰۰ میلیون دلار دارو و مشکل در انتقال ارز / حضور ۱۷۵۰۰۰ پزشک در کشور
    خرید ۶۰۰ میلیون دلار دارو و مشکل در انتقال ارز / حضور ۱۷۵۰۰۰ پزشک در کشور 16 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025