اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۲۱ آبان‌ماه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲۱ مهرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

**امام جمعه مشگین شهر: آمریکا سیلی محکمی از نیروی دریایی سپاه دریافت کرد

حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار کرد: به‌دنبال سرقت نفکش ایرانی، ناوگان دریایی پنجم آمریکا سیلی محکمی از نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت نمود.

وی افزود: آمریکا با این اقدام در صدد سرپوش گذاشتن بر شکست‌های مفتضحانه خود خود در آستانه مذاکرات هسته‌ای بود تا امتیازات ویژه‌ای از ایران بگیرد که سپاه پاسخ مناسب به این دزدی دریایی داد.

**امام جمعه پارس آباد: رعایت الگوی کشت ضروری است/ مسؤولان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره ) شهرستان پارس آباد برگزار شد، اظهار کرد: امروز با توجه به کمبود  آب رعایت الگوی کشت محصولات ضروری است.

وی افزود: کشاورزان به فکر کشت پاییزه نباشند. کشاورزان باید از کاشت محصولات پرمصرف آب اجتناب کنند و این باید از سوی کشاورزان و مسؤولان جدی گرفته شود.

امام پارس آباد بر لزوم رعایت مصرف آب توسط مردم بیان کرد: مشکلی که برای کمبود آب در کشت‌های پاییزه امسال داریم ناشی از عدم رعایت الگوی کشت در تابستان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ادامه داد:  اولویت کنونی جامعه تلاش در جهت بهبود اقتصاد، اشتغال و تولید است اما از نظر اهمیت چیزی مهمتر از مسائل فرهنگی وجود ندارد و همه تلاش‌های سیاسی و اقتصادی باید بر محور فرهنگ دینی باشد.

باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی اشاره کرد و گفت: دغدغه امروز مردم به ویژه جوانان، بیکاری است و لذا مسؤولان باید برای رفع این مشکل جدی اقدام کنند.

امام جمعه پارس آباد، تاکید کرد: اصلاحات اقتصادی توسط دولتمردان آغاز شده تا جلوی گرانی افسارگسیخته را بگیرند، مردم امروز با انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی درگیر هستند، دولتمردان تلاش می‌کنند، اما عده‌ای از افراد که در بدنه اقتصادی کشور دارای منافعی هستند، مانع این اصلاحات اقتصادی می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم با صبوری، دولتمردان را همراهی می‌کنند و بخشی نیز با اطلاع‌رسانی و نقش نظارتی دولت را در حل مشکلات اقتصادی یاری می‌کنند. این کمک‌ها برای حل معضل گرانی و تورم نیاز است، اما باید به این نکته توجه داشت که اصلاحات اقتصادی در کشور زمانبر و دشوار است، امیدواریم دولتمردان برای حل مشکلاتی که میراث گذشتگان بوده، خسته نشوند.

باقری بنابی با اشاره به عملیات دلاورانه رزمندگان غیور سپاه پاسداران در مقابله با دزدان دریایی آمریکایی تصریح کرد: آنچه در دریای عمان رخ داد علاوه بر اهمیت ارزش نظامی برای ایران در راستای شکستن تحریم‌ها بسیار موثر بود.

وی افزود: اقدام افتخارآمیز سپاه در خلیج یولن نماد درخشش ایمان این ملت بود که در خلیج یولن بروز کرد و دشمنان بدانند در هر جای عالم‌ منافع کشور را به خطر بیندازند قطعا سپاه و ارتش در زمین و دریا در مقابل آنها خواهند ایستاد.

امام جمعه پارس آباد گفت: دزدی دریایی از سوی نیروهای آمریکایی، رسوایی جدید برای استکبار جهانی بود که سپاه پاسداران با اقتدار مقابل این کینه توزان ایستادگی کرد و مانع سرقت نفتی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرارسیدن هفته کتابخوانی، بیان کرد: باید برای کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه مشوق‌هایی در نظر گرفته شود که این مسأله ضعیف است.

امام جمعه پارس آباد از پروژه نیمه کاره کتابخانه شهرستان پارس آباد انتقاد کرد و گفت: چندین سال است که تیرآهن‌های کتابخانه عمومی شهرستان پارس آباد زنگ می‌خورد. از مسؤولان خواستار اتمام  این پروژه فرهنگی هستیم.

**امام جمعه بیله سوار: تنها راه برون رفت کشور از وضعیت موجود، رفع موانع تولید است

حجت الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، به تشریح مراتب ایمان پرداخت و نماز را از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ثروت انسان برشمرد.

وی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، به مذاکرات پیش روی برجامی در آذرماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: از تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم راه گذشتگان را ادامه ندهند و کشور را در معرض خودتحریمی قرار ندهند.

عزیزی در ادامه افزود: صبر مردم بزرگترین سرمایه برای نظام و انقلاب است و مسؤولان نباید از این صبر مردم سو استفاده نمایند‌، چرا که این مردم با وجود مشکلات فراوان در سال‌های اخیر، پای نظام ایستاده‌اند و کوچکترین فرصتی برای عرض اندام به دشمن نمی‌دهند.

خطیب جمعه بیله سوار خطاب به مسؤولان گفت: نباید همه چیز کشور را به بیرون و مذاکرات و … پیوند داد‌، بلکه باید بیش از گذشته به توانمندی‌های داخلی توجه جدی نمود، چرا که تاکنون از تولیدکنندگان داخلی آن‌گونه که باید حمایت جدی می‌شد، نشده است‌.

عزیزی به موقعیت و پتانسیل‌های موجود کشاورزی و دامپروری منطقه اشاره کرد و گفت: از مسؤولان می‌خواهم جلوی خام فروشی را بگیرند و با حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید، زمینه اشتغال جوانان را فراهم نموده و برای همیشه ریشه بیکاری در این منطقه را بخشکانند، چرا که تنها راه برون رفت کشور از وضعیت موجود، رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران است.

**امام جمعه موقت اصلاندوز: لزوم توجه جدی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی/ اقدامات دولت سیزدهم امید آفرین است

حجت الاسلام شهریار مسلم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: خانواده، یکی از نهادهای مهم و اساسی جامعه است و از این‌رو دین مبین اسلام ارزش ویژه‌ای به نهاد خانواده داده است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی افزود: امروز دشمنان در جنگ نرم و سایبری علیه ایران اسلامی نهاد خانواده را نیز نشانه گرفته، از این‌رو باید با حفظ احترامات و مسائل تربیتی، بنیان و پیوند خانواده را حفظ کنیم و‌ همچنین امر به معروف و نهی از منکر در تربیت فرزندان در خانواده نیز نقش مهمی دارد.

مسلم با تاکید بر اقدامات تاثیرگذار دولت سیزدهم در کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم به‌عنوان دولت مردمی در روزهای اخیر اقدامات بسیار موثری ازجمله سفرهای استانی ریاست جمهوری و وزرا، حضور مقتدرانه در سطح جهان و اجرای طرح‌هایی در حوزه مسکن انجام داده است که برای مردم بسیار امیدآفرین بوده و نوید حل مشکلات را می‌دهد.

امام جمعه موقت شهرستان اصلاندوز اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران را نمایش اقتدار ایران دانست و بیان کرد: همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جریان دزدی دریایی آمریکا در دریای عمان با اقدام مقتدرانه و واکنش به موقع و جدی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمایش گذاشت.

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در جامعه و عصر امروز باید نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشت چرا که کتاب و کتابخوانی در توسعه علمی و فرهنگی جامعه نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارد.

امام جمعه لاهرود: لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در مشگین شرقی

حجت الاسلام حسن صفری، امام جمعه لاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و رفع موانع تولید در بخش مشگین شرقی تاکید کرد.

وی از مسؤولان استان جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش مشگین شرقی تشکر نمود و درخواست اهالی روستاهای انار، نقدی علیا و روستای قره قیه جهت تبدیل به شهر را از دغدغه‌های مردم این منطقه مطرح کرد.

صفری در خصوص گرانی و عدم برخورد با مخلان اقتصادی و عدم نظارت کافی بر بازار اظهار کرد: مسؤولان باید نظارت ویژه بر بازار و کنترل قیمت کالاها را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه شهرستان نیر: مشکلات اقتصادی کشور باید با نگاه به درون حل شود

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر به مذاکرات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کرده و  با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند.

وی افزود: این موضوع باعث خواهد شد تا از لحاظ روانی، کارکرد اصلی تحریم‌ها از بین برود چرا که این سلاح تنها ابزار برای تحقق هدفی است که  استکبار در بازی‌های  امنیتی و نظامی طراحی کرده و توسط محور عبری، عربی و غربی در حال اجرا است.

اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای کشور است

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به فشارهای اقتصادی تصریح کرد: فشارهای اقتصادی معیشت مردم را تضعیف کرده و از این‌رو حضور مقتدر و مسؤولانه مجریان و ناظران اجرای طرح‌های ملی و اقدامات زیرساختی در کنار گفت‌وگوی صادقانه با مردم، آرام کردن التهابات اقتصادی، به ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا می‌تواند در این مسیر به دولت کمک کند.

فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود  به ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و علم آموزی برای توسعه و ایجاد نشاط اجتماعی واجب است چرا که فرایند کمال بشر به‌وسیله کتاب محقق می‌شود.

نعمتی خطاب به متولیان فرهنگی تاکید کرد: متولیان فرهنگی و نهادهای آموزشی در این زمینه باید احساس وظیفه کنند و برای اعتلای فکر و فرهنگ کشور اسلامی، کتابخوانی و علم آموزی را در سرلوحه اولویت‌های فرهنگی و برنامه‌های ترویجی خود قرار دهند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا