Categories: کردستان

اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرونده‌های ورودی به دادگستری را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمود الله‌مرادی در نشست سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با یادآوری اهمیت جایگاه دستگاه قضایی در جامعه، اظهار داشت: اگر این دستگاه نباشد، فساد جامعه را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بازدارنده و مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و در صورتی که این فریضتین الهی به صورت کامل جاری و ساری شود پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه افزود: شوراهای امر به معروف در ادارات زیرمجموعه دستگاه قضا جز شوراهای برتر در استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تاکید بر ترویج تذکر لسانی تاکنون موردی از برخورد با ضابطین در استان نداشته‌ایم اما ایجاد شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری شهرستان‌های استان الزامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نظارت بر فضای مجازی تاکید کرد و گفت: افرادی که در فضای مجازی شایعه‌پراکنی، دروغ‌پراکنی و توهین و افترا می‌کنند در حقیقت منکر مرتکب می‌شوند که مستلزم برخورد و مقابله است. 

عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مسائل در تشکیلات و برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر آموزش است که کار به تنش و یا موارد سلبی نکشد.

وی افزود: در سازمان بازرسی چون نیازمند همکاری و همیاری ستاد هستیم سامانه گزارشگران فساد داریم و افرادی که به مسائل جامعه هستند مشکلات را اگر ببینند به ما معرفی کنند که امران به معروف و ناهیان از منکر بهترین گزینه برای این موضوع هستند و ما از این افراد استقبال می‌کنیم.

زندانبانی اسلامی همان امر به معروف و نهی از منکر است

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های و اقدامات تامینی استان کردستان نیز گفت: بحث زندانبانی اسلامی همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: اگرچه زندانبانی اسلامی طبق بخشنامه‌ و دستورالعمل است اما همان بحث امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح و تربیت است که در قالب‌های مختلف و خاصتا کلاس‌های آگاه‌سازی انجام می‌شود.

فتحی تصریح کرد: تا زمانی که فرد در زندان است، از سایر محکومیت‌ها در امان بوده و بعد از خروج نیز مرکز مراقبت‌های زندان چندماهی مراقب زندانی است که مرتکب جرم و جنایت نشوند.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای بازدارندگی و پیش‌بینی و پیشگیری است که ما ورود کرده‌ایم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

ارتفاعات و روستاهای تکاب در چهل و نهمین روز بهار سفیدپوش شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بر اثر بارش برف ارتفاعات شهرستان تکاب رخت سفید برتن کردند.

21 دقیقه ago

وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد

این بار سرپرست جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی وعده تسریع در اتمام آزادراه! ارومیه تبریز…

21 دقیقه ago

آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد

آرمین زارعی به دلیلی فشار عصبی از ساعاتی پیش در بیمارستانی در تهران بستری شده…

53 دقیقه ago

گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد

برگزیدگان جوایز پولیتزر اعلام شدند.

53 دقیقه ago

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

مدیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه…

54 دقیقه ago

صداوسیما در مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای ۹۵ تبلیغ پخش کرد!

در مدت ۹۵ دقیقه بازی دورتموند مقابل پاریسن‌ژرمن، ۹۵ تبلیغ به مدت ۱۸ دقیقه و…

55 دقیقه ago