Categories: سمنان

اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه هفته پدافند غیرعامل در سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، ایرج کارخایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار محوری و کلی «پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار» اجرا می‌شود.

وی افزود: هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری می‌شود و فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مختلف، فراگیر و هدفمند شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان‌سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن بین مسؤولان، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: این هفته ایام مناسبی است که دستگاه‌های مختلف به‌خصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم، ضمن رصد و شناسایی تهدیدات مرتبط نسبت به تأمین، اصلاح و برطرف کردن نقاط آسیب‌پذیر و با توجه به نیازمندی‌ها و امکانات، پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشند.

کارخایی گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه‌های امسال با توجه به شرایط کرونایی، اهداف هفته پدافند غیرعامل با محوریت اطلاع‌رسانی، تشویق افکار عمومی برای رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی، اقناع‌سازی و ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون به‌عنوان یک اقدام پدافندی مطرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نیاز است همه مسؤولان و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند.

کارخایی تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی است که به مسائل راهبردی، اساسی و کاربردی پدافند غیرعامل دقت شود و به‌عنوان یک ضرورت و امر مهم در دستور کار قرار گیرد و هشدارها و پیام‌هایی که از سوی پدافند غیرعامل برای رصد دائمی تهدیدات و برطرف کردن آسیب‌پذیری‌ها و توجه به مصون‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات ارائه می‌شود، موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز تهدیدات دشمنان از لحاظ محتوا و شکل تغییرات اساسی پیدا کرده و در اشکال نوین، فناوری پایه و مردم محور و در حوزه‌های الکترونیکی و سایبری مطرح است، باید دقت لازم و مراقبت کامل برای ایجاد مصونیت، حفاظت و امنیت این حوزه‌ها تلاش شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان عنوان کرد: اهداف اصلی پدافند غیرعامل با توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، و مصون‌سازی کلیه تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است؛ به‌ویژه استمرار و تداوم خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار که ملزم به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کارخایی گفت: از برنامه‌های موردنظر در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰، فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم، برگزاری رزمایش و مانور برای کسب آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی و در شهرستان‌ها و بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در استان سمنان است.

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و علما، تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل، انجام مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل، انتشار پیام استاندار سمنان، فرمانداران و رؤسای کارگروه‌های تخصصی، تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان و شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها و ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل، برگزاری مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


admin

Recent Posts

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران معرفی شد

مدیرکل دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدعلی مرآتی» را به عنوان مدیرعامل…

3 ساعت ago

هیتلر دو روز قبل از خودکشی بالاخره معشوقه‌اش را گردن گرفت و با او عروسی کرد!

حین ازدواج اعلام کرد که «چون در خلال خدمت میسر نشد ازدواج کنم، اکنون که…

3 ساعت ago

۲ کارگردان مهم فرانسه به اتهام تجاوز بازداشت شدند

بنوآ ژکو و ژاک دویلون کارگردان‌های مشهور فرانسوی به تجاوز جنسی به ۲ بازیگر متهم…

3 ساعت ago

“ظاهرا یک انتخابات است این!”

حمید حاجی زاده در شعری طنز به وقایع انتخابات تیرماه نگاه کرده و آن را…

3 ساعت ago

محمد خزاعی رای خود را به صندوق انداخت

محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی پای صندوق رفت.

3 ساعت ago

محسن افشانی و قاسم افشار رای دادند

محسن افشانی و قاسم افشار به پای صندوق‌های رای رفتند.

3 ساعت ago