Categories: سمنان

اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی ۱۴۰۲

اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به جراحت یا فوت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها رخ می دهد اظهار داشت: کاربران جاده‌ای با این تصور اشتباه که به مقصد رسیده‌اند، با سرعت غیرمجاز و عدم استراحت کافی در سی کیلومتری پایانی سفر خود متاسفانه منجر به حوادث ناگواری می شوند که قابل جبران نیست.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان افزود: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد با مطالبه مبلمان شهری در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین یادآوری به مردم که خستگی در حاشیه شهرها هم می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد، با فرهنگ سازی رانندگی ایمن، از بروز حوادث جلوگیری کرده و در کاهش آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

منصورکیایی راه اندازی این قبیل پویش ها را در نزدیکی تعطیلات نوروز و تابستان لازم دانست و گفت: همزمان با جلسات خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ اقدامات موثر در اجرای این پویش مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و بر هماهنگی با دستگاه های مرتبط و ذی ربط تاکید شده است.

وی بیان کرد: از طریق این گونه برنامه‌های همگانی می‌توان آموزش‌های لازم را به جامعه منتقل نمود و با حساس سازی مردم نسبت به خطرات و آثار وقوع سانحه و تصادفات، رفتارهای پیشگیرانه را در آنان تقویت نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و تردد میلیونی زائران علی بن موسی الرضا از محورهای مواصلاتی استان، اجرای کمپین۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم نمادین، عملیاتی و آموزشی آن با مشارکت دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مردم در جهت حفظ سلامت زائران و پیشگیری از حوادث جاده ای بسیار موثر و مثبت خواهد بود.

منصورکیایی از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای این پویش در سطح استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداران شهرستان‌های استان و اجرایی شدن تصمیمات، طرح موفقی داشته باشیم.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان در پایان بیان کرد: از مسافرین درخواست می شود ضمن همراه داشتن تجهیزات و ملزومات سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت مسیر تردد خود مطلع شده و از رانندگی در زمان خستگی و خواب آلودگی پرهیز نمایند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

جام زرین حسنلو با قدمت ۳ هزار ساله به نمایش درآمد

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی جام زرین حسنلو نقده با حضور مسئولان در موزه باستان‌شناسی ارومیه…

37 دقیقه ago

مخابرات سومین شرکت توسعه اینترنت فیبرنوری در آذربایجان‌غربی / روستاها، ۴G می‌شوند

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به دریافت مجوز ارائه خدمات اینترنت فیبرنوری در استان…

38 دقیقه ago

غافلگیری شب امتحانی برای دانش‌آموزان پایه هفتم تا نهم

با نزدیک شدن به خرداد و شروع امتحانات ترم دوم مدارس، فیلیمومدرسه ویدیوهای ویژه مرور…

1 ساعت ago

جزییات اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی/ یک بزرگداشت و معرفی برگزیدگان

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

1 ساعت ago

ناشران نقره داغ شده‌اند؛ به نمایشگاه کتاب تهمت نزنید!

ناشران در بخش حضوری نمایشگاه اجاره‌بهای غرفه می‌پردازند و در بخش مجازی ۳% از خالص…

1 ساعت ago

ماجرای بمب‌گذاری در جشنواره کن چیست؟

ورودی کاخ جشنواره کن به دلیل ترس از بمب گذاری در پی آنچه کارکنان جشنواره…

1 ساعت ago