Categories: اجتماعی

احداث ۳ خط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو در منطقه ۲۲

احداث ۳ خط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو در منطقه ۲۲

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مسعود نصرتی؛ شهردار منطقه ۲۲ امروز در حاشیه بهره‌برداری از ۴ بازار میوه و تره‌بار جدید شهرداری تهران در مناطق ۱۱، ۹، ۶ و ۲۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در قالب یکصدوبیستمین پویش امید و افتخار بازار جدید در این منطقه به بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیای منطقه ۲۲ تصریح کرد: با توجه به نوع ساخت‌وسازهای بلندمرتبه‌سازی در این منطقه ما حداکثر نیاز به احداث بازارهای میوه و تره‌بار داریم و در این زمینه پروژه‌هایی تعریف شده است.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به افق جمعیتی در نظر گرفته شده برای این منطقه تصریح کرد: ‌۶۷۵ هزار نفر جمعیت در این منطقه پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۳۰ هزار نفر در منطقه ۲۲ سکونت داشته‌اند و به سرعت این میزان در حال افزایش است و ما نیز نیاز به احداث بازارهای جدید میوه و تره‌بار در محلات منطقه ۲۲ داریم.

نصرتی از معرفی ۳ زمین جدید جهت احداث بازار میوه و تره‌بار در منطقه اشاره کرد و افزود:‌ جانمایی ۳ زمین انجام شده و هماهنگی‌ها در این زمینه صورت گرفته است، به طوری که پیش از این ۱۴ بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۲۲ افتتاح و به بهر‌برداری رسید و امروز این تعداد به ۱۵ بازار میوه و تره‌بار رسیده است و این بازارها مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به فاصله منطقه ۲۲ با سایر مناطق همجوار گفت: ۱۹ کیلومتر طول این مسیر با سایر مناطق است و به‌تبع ساکنین منطقه تمایل دارند که خریدهایشان را در منطقه انجام بدهند و توسعه بازارهای میوه و تره‌بار می‌تواند مورد رضایت شهروندان قرار بگیرد.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه این منطقه دارای ۱۲ محله و ۶ ناحیه است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در تمامی محلات و نواحی منطقه ۲۲ بازارهای میوه و تره‌بار را راه‌اندازی کنیم.

نصرتی همچنین با اشاره به توسعه نانوایی‌های سنتی در منطقه ۲۲ گفت: در این بخش نیز با اتحادیه مربوطه رایزنی شده و مشکلی که در این زمینه وجود دارد تامین برق و گاز است و چنانچه این موارد تامین شود مشکلی در توسعه نانوایی‌های سنتی در منطقه ۲۲ وجود ندارد.

وی همچنین در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲ اظهار کرد: در این حوزه برای خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو تهران جلساتی را برگزار کردیم که تامین مالی از طریق شهرداری منطقه ۲۲ انجام شود. در این راستا قراردادها منعقد شده و امیدواریم کار به جمع‌بندی نهایی برسد.

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟

شهردار منطقه ۲۲ افزود: در این موضوع قراردادهایی با شرکت چینی مورد نظر برای خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ در منطقه ۲۲ انجام شده است.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم| مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زمان قاجار/ عکس

در عصر قاجار بیش از دویست هیات در تهران مراسم عزاداری ایام محرم برقرار می‌کردند…

4 ساعت ago

تهران قدیم| این عکس از میدان انقلاب برای ۶۸ سال قبل است

تصویر زیر از میدان انقلاب در سال ۱۳۳۸ است.

4 ساعت ago

۲۰ درخواست اکثریت زندگی‌خواه از پزشکیان

ما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری…

4 ساعت ago

شلاق و حبس، مجازات ضرب و جرح دختر جوان / متهم اثبات کرد به زور تجاوز نکرده است

خرداد سال گذشته دختر ۳۱ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی رباط کریم مدعی شد…

4 ساعت ago

دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت یک مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی آرامستان‌های کشور خبر داد.

4 ساعت ago