اصفهان

احداث ۱۲ خانه کشتی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خوانسار، مصطفی میرزایی، رئیس هیأت کشتی استان اصفهان عصر امروز در نشستی با پیشکسوتان و اعضای هیأت کشتی شهرستان خوانسار  پیرامون بررسی مشکلات  و ساخت خانه کشتی در این شهر اظهار کرد: در ایران ورزش کشتی طرفداران زیادی دارد و ورزش ملی ما محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به  تأکیدات مقام معظم رهبری به ورزش کشتی، گفت: رشته کشتی یک رشته ارزشی است، بیشترین شهدا و سرداران استان اصفهان از فعالان عرصه ورزش کشتی بودند.

میرزایی ضمن قدردانی از شهردار خوانسار در اهمیت دادن به ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گفت: در سال ۹۹ هیأت کشتی استان اصفهان به لحاظ تأمین زیر ساخت‌های ورزشی و احداث ۱۲ خانه کشتی نمونه کشوری شد.

رئیس هیأت کشتی استان اصفهان   با اشاره به نبود خانه کشتی در خوانسار و کاهش ورزشکاران رشته کشتی باستانی در این شهرستان، گفت: تشویق ورزشکاران موفق، و آموزش و استعدادیابی از مباحثی است که باید در شهرستان از سوی مسؤولین پیگیری شود تا بار دیگر این رشته ورزشی در خوانسار به اوج برسد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان ضعیف و رشته کشتی توسعه نیافته است، گفت: به منظور احداث خانه کشتی با همکاری شهردار خوانسار زمینی جانمایی شده که پس از تصویب ساخت آن آغاز خواهد شد.

میرزایی با اشاره به فعالیت  ۵ هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته در هیأت کشتی استان اصفهان، گفت: بزرگترین مشکل ورزش کشتی استان کمبود تخصیص بودجه است و این در حالی است که  ۷۰ درصد مدال‌های جهانی و المیپیک مربوط به رشته کشتی است لذا نگاه ویژه مسؤلین برای پیشرفت این رشته را طلب می‌کند.

ضرورت احداث خانه کشتی در خوانسار

ابوالفضل توکلی، شهردار خوانسار با بیان اینکه مدیریت جهادی در هیأت‌ کشتی موجب توسعه و پیشرفت این رشته می‌شود، اظهار کرد: خوانسار کشتی‌گیران شاخصی دارد و آمار شهدای ورزشکار این شهرستان بالا است.

وی انگیزه و شوق ورزشکاران هیأت کشتی خوانسار را چشمگیر دانست و گفت: ورزشکاران خوانساری قابلیت دیده شدن در عرصه‌های استانی و ملی  دارند.

شهردار خوانسار با اشاره به کمبود زیر ساخت‌های ورزشی شهرستان، گفت: برای موفقیت در رشته کشتی باستانی به زیرساخت‌ها و امکانات اساسی نیاز است لذا پیگیری احداث خانه کشتی شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار است و ساخت آن همت مسؤولین و خیران را می‌طلبد.

توکلی با بیان اینکه  ورزش اسلامی الگوی ورزش پهلوانی است، گفت: هیچ یک از ورزش‌ها به اندازه رشته پهلوانی و زورخانه‌ای روحیه جوانمردی و مردانگی را پرورش نداده است.

در ادامه مالک رجبی، رئیس اداره ورزش و جوانان خوانسار با اشاره به سرانه یک و یک صدم ورزش شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان خوانسار ۱۹ باشگاه و سالن ورزشی ورزشی وجود دارد.

وی با اشاره به توزیع اماکن ورزشی در مناطق بالادست شهر خوانسار به دلیل طولی شکل بودن شهر خوانسار، گفت: در مناطق پایین دست باشگاه ورزشی نداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوانسار با اشاره به نبود خانه کشتی در خوانسار و نیاز به سالن اختصاصی رشته کشتی باستانی، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و به دلیل اهمیت موضوع و وجود زمین مورد نیاز باید این مورد در شهرستان با کمک و همکاری خیران پیگیری شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا