کرمان

اختتامیه رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج در کرمان؛ تولیدات سومین رویداد حیرت‌انگیز است

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، حسین باقری مسؤول فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج به میزبانی رفسنجان در دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: این اردو را با پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، میزبانی دانشگاه و ناحیه مقاومت بسیج برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اگر بخواهیم تهدید نشویم باید در عرصه فرهنگی کار کنیم و شرط ایران قوی است که جوانان ما حمایت شوند و برای تولید محتوا بودجه‌های خوبی در مجلس دیده شود.

باقری افزود: امپراطورهای خبری دنیا خیلی هزینه می‌کنند ما هم در کنار ایمان، اعتقاد و روحیه می‌توانیم با حمایتی که از جوانان می‌شود کار کنیم و مقابل تهدیدات دشمن بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با رمز یا فاطمه الزهرا (س) به مدت ۴۸ ساعت برگزار شد و ۱۱۰ نفر شامل ۳۱ تیم حضور داشتند.

توانمندسازی در عرصه‌های نیاز با شناخت اولویت نیاز فضای مجازی

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با بیان اینکه امروز جنگ ما جنگ سایبر، رسانه و عملیات روانی است، افزود: اصل جنگ امروز جنگ عملیات روانی‌ست که عام است.

وی ادامه داد: ما اگر از عملیات روانی که جنگ اصلی دنیا در تمام عرصه‌هاست و ابزارش رسانه است، رسانه را جدا کنیم عملیات روانی تمام می‌شود، اعتبار عملیات روانی به رسانه است و رسانه فقط صدا و سیما نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان انیکه عملیات روانی از بدو خلقت انسان و صدر اسلام و در تمام عرصه‌ها و ادوار بوده است، افزود: در جریان اسلام و بعثت پیامبر (ص) دو شیوه اصلی عملیات روانی مقابل پیامبر عملیاتی می‌شود و پیامبر (ص) روی دشمن علمیات روانی انجام می‌دهد.

معروفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید پیام، اولویت نخست ماست اما انتشار پیام خیلی مهم است، ادامه داد: بعضی مواقع به دلیل عدم انتشار صحیح عملیات روانی روی جامعه خودمان انجام می‌دهیم.

وی ابراز کرد: امروز از جوانان انتظار داریم این حوزه کارتان را با فرآیند دنبال کنید و آن فرآیند رصد و جمع‌آوری خبر و اطلاعات دقیق که پایه کار در رسانه و فضای مجازی است، دوم تجزیه و تحلیل، سوم طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی، چهارم اقدام که یا آفندی یا پدافندی است و پنجم بازخوردگیری است که یکی از پایه‌های علیمات روانی است.

معروفی تغییر تولید محتوا از نظر کیفی و هوشمندانه با شناخت کوتاه فاخر و خوب و تبدیل به اثر هنری، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، امیددادن به جامعه، توانمندسازی در عرصه‌های نیاز با شناخت اولویت نیاز فضای مجازی، ایجاد شبکه‌سازی علمی و هوشمند را از جمله اهداف این رویداد برشمرد.

تولیدات سومین رویداد تولید محتوای بسیج حیرت‌انگیز است

احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اهمیت موضوع فضای مجازی اظهار داشت: امروز ابزار نظامی دشمن کند شده و ابزار تحریمی هم در آستانه از کار افتادن است؛ بنابراین ابزار دشمن رسانه و جنگ روانی در بستر فضای مجازی است که اگر ما مزیت اینترنت و فضای مجازی را از آمریکای امروز و جهان سلطه بگیریم به جرأت می‌توان گفت چیزی برایشان باقی نمی‌ماند.

وی ابراز کرد: رسانه و فضای مجازی سنگر و خط مقدم جبهه ماست و این رویداد از این جهت عمل صالح و عبادت است که ما دشمن را به خشم آوردیم و در عرصه‌ای مقابله می‌کنیم که امتیاز امروز دشمن است.

علیرضانی خاطرنشان کرد: آتش به اختیار در این عرصه اهمیت دارد و هر جوان انقلابی و بسیجی خود یک رسانه برای دفاع از ارزش های انقلاب و پاسخ به شبهات شود.

وی با اشاره به تهدیداتی در فضای مجازی تصریح کرد: دورکردن جوانان از دین، به خدمت گرفتن در زمینه اهداف خبیث، سوق‌دادن جوانان به سمت ولنگاری، تلقین یأس و ناامیدی به جوانان و … که باید با این تهدیدات مقابله کنیم و هرکدام یک بسیجی آتش به اختیار در این زمینه باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان کارهای ارائه شده در سومین رویداد تولید محتوای بسیج را حیرت‌انگیز دانست و گفت: این توانمندی‌ها نوید می‌دهد استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد.

حوزه تولید محتوای دیجیتال می‌تواند باعث تحول در زمینه کسب‌وکار شود

مهندس حسین احمدی، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: فضای کسب‌وکار هم مانند فضاهای دیگر به‌مرور زمان دچار تغییر و تحول شده است اما اصل کار، اصل ثابتی است که مبنای آن درآمد و رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: روش‌های قدیمی در همه زمینه‌ها به‌تدریج منسوخ می‌شود و اگر فضای کاری ما هم با شرایط روز متناسب نباشد قطعا از گردونه رقابت خارج می‌شویم؛ همچنان‌که شرکت‌های بزرگی در دنیا بودند که با نپذیرفتن تغییر و تحولات، به‌راحتی از گردونه خارج شدند و شرکت‌های جدیدی جای آن‌ها را گرفتند.

 احمدی عنوان کرد: اگر در زمینه تولید محتوا، نگاهی به وضعیت دنیا داشته باشیم، سهم کشور ما در تولید محتوای برای فضای مجازی و فضای اینترنت، براساس آمارها کمتر از یک‌درصد است که این هشداری برای ماست و باید در حوزه زبان فارسی، برای تولید محتوا متمرکز شویم و بیشتر تلاش کنیم.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، با بیان این‌که سهم ما در این حوزه با توجه به ظرفیت و جمعیت ما قابل توجه نیست، گفت: اقتصاد دنیا در عرصه فضای مجازی و تولید محتوای دیجیتال، براساس آمار ۲۰۱۹، رقمی در حدود ۲هزار و ۲۰۰میلیارد دلار بوده؛ اما سهم کشور ما در این حوزه، اصلا قابل توجه نیست درحالی‌که با توجه به جمعیت کشورمان و ظرفیت‌هایی که داریم، سهم ما باید حداقل در این زمینه به ۱۰میلیارد دلار می‌رسید ولی متاسفانه این حوزه مغفول مانده است.

وی افزود: آماری که در دنیا ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که برخی کشورها با سرمایه‌گذاری‌های بسیار در این عرصه، رشدهای ۳۰۰-۴۰۰درصدی را در سال‌های اخیر داشته‌اند؛ ما هم باید به این حوزه توجه ویژه کنیم تا به تحول بزرگی در زمینه فضای کسب‌وکارمان بینجامد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال در سطح استان کرمان، از این جهت ارزشمند است و در همین راستا هم مورد حمایت قرار گرفته و با همکاری سپاه و دانشگاه ولیعصر(عج) و مجتمع مس سرچشمه رقم خورده است که این حرکت می‌تواند پایه و اساس کاری باشد تا نهضتی را در این زمینه شروع کنیم و با حمایت مسئولان در سطح استان و نمایندگان، کارگروهی برای برندسازی استان در این عرصه تشکیل شود.

احمدی ادامه داد: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حمایت از کسب‌وکارهای نوین با تأسیس مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری در رفسنجان پیگیری شده؛ در حوزه فرهنگ و هنر هم، روابط‌عمومی مجتمع مانند گذشته و البته با رویکردهای جدید به‌عنوان حامی با همکاری نهادهای متولی فرهنگی، کارش را ادامه خواهد داد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: همچنین در حوزه کسب‌وکار، ما در شرکت مس با تاکید بر بومی‌سازی و حمایت جدّی از ساخت داخل، با حذف بعضی از خریدهای خارجی‌مان، سعی کردیم به توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEها) و کارگاه‌های متعدد در استان کمک کنیم که در این راستا هم رقم‌های خوبی به استان منتقل شده و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا