آذربایجان غربی

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرح‌های هادی در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی محمود بدلی اظهار داشت: طرح‌های هادی در آذربایجان‌غربی  در ۲۳۰ روستای استان با اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون از این اعتبارات ۱۰۸ میلیارد تومان تخصیص یافته که با این اعتبارات طرح هادی در ۹۰ روستای استان آغاز شده است و در ۱۴۰ روستا نیز طرح‌های هادی نیمه تمام تکمیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: تاکنون در ۳۵درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان طرح هادی اجرا شده و بیش از ۶۱درصد جمعیت روستایی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

وی همچنین به تداوم اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت: قرار است سالانه در کشور ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شود که سهم استان امسال ۱۳ هزار واحد است.

بدلی افزود: امسال برای اجرای این طرح‌ها ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که تاکنون یک هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته و عملیات اجرایی طرح‌ها نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امسال سقف پرداخت تسهیلات برای احداث و مقاوم‌سازی هرواحد مسکونی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

خاطرنشان می‌شود درحال حاضر در بیش از ۲ هزار روستای دیگر آذربایجان‌غربی نیاز به تهیه و اجرای طرح‌های هادی است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا