Categories: کرمانشاه

ارائه آموزش به ١٢۶٠ سالمند کرمانشاهی در قالب طرح «پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های سالمندی»

ارائه آموزش به ١٢۶٠ سالمند کرمانشاهی در قالب طرح «پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های سالمندی»

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: طرح پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب های دوران سالمندی در شهرستان‌های کرمانشاه در حال اجرا است و تا کنون بیش از یک هزار و ٢۶٠ سالمند در قالب این طرح آموزش دیدند.

وی در خصوص چالش‌های موجود در این حوزه افزود: کمبود قوانین پشتیبان حقوق سالمندان و فقدان بانک اطلاعاتی سالمندان، عدم کفایت سیستم بهداشتی درمانی و توانبخشی موجود در امور تخصصی سالمندان بخشی از این چالش‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: عدم انطباق محیط شهری با ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی و محیط دوستدار سالمند به عنوان مانعی برای مشارکت سالمندان در جامعه است.

وی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی از قبیل پیگیری بانک اطلاعاتی سالمندان، توسعه مراکز ویژه سالمندان با اولویت مراکز روزانه، توانبخشی سالمندان، فعال‌سازی آموزش‌های محله محور با هدف آگاه‌سازی و ارتقاء فرهنگی و ایجاد دسترسی بیشتر در سطح پایگاه‌های بهزیستی و مراکز بهداشت و درمان، هماهنگی با دستگاه‌های عضو شورا مبنی بر ایجاد دسترسی بیشتر و راحت‌تر به خدمات و رعایت اصل تساوی فرصت‌ها (عدالت اجتماعی برای همه شهروندان) انجام شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیگیری توسعه دامنه فعالیت بخش طب سالمندی بیمارستان فارابی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای سالمندان و یا خانواده آن‌ها در استان کرمانشاه با هدف ارتقاء سواد سالمندی و فعال‌سازی نمایشگاه دستاوردهای سالمندان با هدف شناساندن توانمندی سالمندان نیز بخش دیگری از اقدامات در این راستا است.

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ این منطقه و عدم ازدواج دوباره زنان پس از فوت همسر سالمند وجود زنان تنها در استان کرمانشاه رو به افزایش است و این موضوع توجه ویژه می‌طلبد.

شهبازی بیان کرد: ارتقاء سبد غذایی سالمندان با ارائه بسته‌های معیشتی، غربالگری بیماری‌های فشار خون، دیابت و سرطان در سالمندان در قالب شناسایی، ارزیابی و ارائه خدمت به عنوان سالمند پرخطر در مراکز درمانی و نگهداری آن‌ها نیز انجام شد.

وی تشریح کرد: صدا و سیما و اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار موثری در تغییر نگرش جامعه، آگاه‌سازی و ترویج فرهنگ تکریم سالمندان و شناساندن توانمندی‌های آنان بر عهده دارند و باید جدی‌تر ورود کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اردوها، برنامه‌های هنری، طنز و ورزش‌های همگانی با هدف ایجاد روحیه نشاط در سالمندان نیز برگزار شد.

شهبازی تأکید کرد: ساماندهی و ارتقاء وضعیت سالمندان و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای سالمندی سالم، موفق و فعال محقق نخواهد شد مگر در سایه عزم ملی و مشارکت، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط لذا اگر امروز برای سالمندان قدمی برداریم در واقع آینده خود را تضمین کرده‌ایم.

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

کشف ۴ انبار انواع پوکه سیگار و کاغذ توتون قاچاق در ارومیه

۴ انبار انواع پوکه سیگار و کاغذ توتون قاچاق در ارومیه کشف شد.

1 ساعت ago

معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی

حامد بهداد، بهتاش صناعی ها، مریم مقدم، مجید برزگر، شوقاکات واردانیان، میلنا زایوویچ و بوگدان…

2 ساعت ago

آیا غربی‌ها می‌خواستند شاه برود؟ / پاسخ تفرشی به یک سوال تاریخی

آیا غربی‌ها می‌خواستند شاه برود؟ / پاسخ تفرشی به یک سوال تاریخیبه گزارش خبرگزاری برگزیده،…

2 ساعت ago

نامزدی وزیر فرهنگ گمانه‌زنی رسانه‌ای است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ در شبکه ایکس نوشت: نامزدی وزیر…

2 ساعت ago

استایل جدید بازیگر سریال نون خ در ۷۴ سالگی/ عکس

ماشاالله وروایی با نقش عمو کاووس در سریال نون خ در حال حاضر ۷۴ ساله…

2 ساعت ago