مرکزی

ارائه الگو توسط ستاد کنگره شهدای استان مرکزی به استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی عصر امروز در نشست منطقه‌ای مدیران حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور استان‌های البرز، قم، تهران و مرکزی در اراک اظهار کرد:کنگره شهدای استان مرکزی از ۷ سال گذشته با رویکردهای خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و خدماتی در دستور کار قرار گرفت و امروز با گام‌های بلندی که در  این راستا برداشته به یک جریان ارزشی قوی در استان تبدیل شده است.

وی افزود: بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی که برآمده از اقشار مختلف مردم بودند در جریان کنگره شهدای استان مشغول به فعالیت و سازماندهی شدند و از سال ۹۲ تا ۹۸ اقدامات را در قالب گام دوم کنگره و از اجلاسیه اصلی کنگره تاکنون اقدامات را در قالب گام دوم دنبال می‌کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در ذیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تشکیل شد و هیئت‌های اندیشه‌ورز در ذیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها راه اندازی شدند و امروز کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از حوزه‌ها برای دیگر استان‌ها به الگو تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در گام اول کنگره شهدا بعد از تکمیل آمار و اطلاعات ۶۲۰۰ شهید استان و تهیه فرهنگ نامه ۲۳ جلدی شهدا فعالیت کارگروه آمار و اطلاعات متوقف نشد و با تحقیقات دو ساله در گام دوم به ۷۱۰۰ شهید والامقام استان دست پیدا کردیم.

سردار کریمی اضافه کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی به مردم نهضت‌های بزرگی به برکت کنگره شهدا راه اندازی شد که طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از جمله آنها است و راه اندازی نهضت ساخت مسکن هم برای مردم و هم برای نیازمندان به برکت کنگره شهدا است.

وی گفت: سازماندهی بیش از یک هزار و ۲۵۰ گروه جهادی در استان، راه اندازی ببش از ۷۰۰ صندوق قرص الحسنه و ۵۰ تعاونی از اقدامات زیرساختی در حوزه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم است که دستاورد این اقدامات اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در ۴ سال اخیر، اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی و تحویل بیش از ۷۰۰ منزل محرومین و ۱۵۰۰ سری جهیزیه در دوسال اخیر است و مسیر خدمت رسانی به برکت کنگره شهدای استان با قوت دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: از دستاوردهای مهم دیگر کنگره شهدای استان مرکزی راه اندازی اردوهای معرفتی هفت اقلیم و طرح شهید مجید ایزد پناه است که تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اردوهای هفت اقلیم را گذرانده‌اند و ۶۲ هزار دانشجو برای گذراندن طرح شهید ایزد پناه به عنوان دو واحد درسی در استان مرکزی هدف گذاری شده و قطعا با ریشه کن شدن بیماری کرونا شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی در این خصوص بیان کرد: همچنین بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، اندیشه مقام معظم رهبری، دفاع مقدس و مقاومت به برکت کنگره شهدای استان تهیه و به چاپ‌ رسیده که نهضت تهیه کتاب و تولید محتوا با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: مردمی بودن، رویکرد جوانگرایی، هم افزایی و مشارکت همه جانبه در استان و تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی از مهم‌ترین دلایل موفقیت و برتری کنگره شهدای استان مرکزی بود و امروز آمادگی کامل برای انتقال تجربیات به سایر استان‌ها را داریم که این مسئله در طی دو سال گذشته با قوت در حال اجرا است.

بیش از ۷۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند

غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ‌ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ‌دفاع مقدس به نسل جوان با رویکرد عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری یکی از اقدامات زیرساختی در استان تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که به برکت کنگره شهدا پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آمده و استان مرکزی جزء استان‌های برتر در این حوزه است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل و ۲۰۳ مقاله علمی و ۵۲۳ پرونده علمی در راستای دانشنامه دفاع مقدس استان جمع آوری شده و تربیت نیرو برای انجام اقدامات علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس یکی از اولویت های کار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: در سالجاری با مشارکت سایر دستگاه‌های استان تهیه و چاپ ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه استان در جشنواره های مرتبط با دفاع مقدس رتبه‌های قابل قبولی کسب کرده است.

وی بیان کرد: فراهم کردن زمینه برای بازدید اقشار مختلف مردم استان از موزه دفاع مقدس با رویکرد تبیین تقش استان در دفاع مقدس یکی از برنامه‌های در دستور کار است و از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم به مناسبت‌های مختلف از موزه دفاع مقدس بازدید کرده‌اند و برنامه‌های روایتگری برای آنها انجام شده است.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: تهیه بیش از ۱ میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و جمع آوری بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان فضای مناسبی برای هرگونه اقدامات علمی و پژوهشی فراهم نموده و به برکت کنگره شهدای استان جوانان زیادی در حوزه فعالیت ها و برنامه های دفاع مقدس فعال هستند که البته حمایت از جوانان و طرح های مبتکرانه در حوزه افاع مقدس باید بیشتر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا