به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدباقر عباسی، معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این سازمان بهسمت هوشمندسازی پیش میرود، اظهار کرد: با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت هوشمند و تأکیدات ریاست سازمان در این خصوص، هماکنون اولویت این سازمان حرکت بهسمت سازمانی پویا و هوشمند است و در همین راستا این سازمان با ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه فناوری به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در ۲۰۰ هزار نقطه بهصورت الکترونیک ارائه خدمت میکند.
وی به عملکرد این سازمان در ارائه سرویسهای الکترونیک به سایر دستگاهها اشاره کرد و افزود: عملکرد مناسب سازمان ثبت احوال کشور در ارائه خدمات الکترونیک بین دستگاهها موجب شد این سازمان در تیرماه امسال در نهمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات در محور دولت هوشمند و زیرمحور مرکز ملی تبادل اطلاعات حائز رتبه دوم شود و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری مورد تقدیر قرار گیرد.
معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه با اشاره به ادعای اخیر این سازمان مبنی بر قطعی و اختلال در سرویسهای سازمان ثبت احوال کشور، گفت: هیچگونه قطعی در سرویسهای الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور وجود ندارد و همکاران ما بهصورت شبانهروزی در حال رصد این سرویسها هستند.
عباسی با ابراز اینکه “تأکید ما این است که دستگاههای خدمتگیرنده از سازمان ثبت احوال کشور بهجهت پایداری سیستمهای خود و جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات به مردم همواره در حال رصد و بروز کردن سیستمهای خود باشند”، ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور روزانه به ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه در کشور بهصورت الکترونیک، خدمات ارائه میدهد و این خدمات تنها مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیست و هرگونه اختلال در این خصوص از سوی سامانههای داخلی سازمان مذکور است و در این خصوص بهصورت مستمر به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هشدار داده شده است.
/+