Categories: فرهنگ و هنر

از جنتی و خلخالی و کروبی تا مولوی‌ ایرانشهر، چرا همه از ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای حمایت کردند؟

از جنتی و خلخالی و کروبی تا مولوی‌ ایرانشهر، چرا همه از ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای حمایت کردند؟

فهیمه نظری: در آستانه‌ی برگزاری انتخابات زودهنگام سومین دوره‌ی ریاست‌جمهوری ایران، در خرداد ۱۳۶۰ که در پی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور وقت انجام می‌شد، دیوار شهرها، بخش‌ها و روستاهای کشور پر شده بود از تبلیغات کاندیداهای مختلف که عبارت بودند از آیت‌الله مهدوی کنی، سید علی‌اکبر پرورش، آیت‌الله خمنه‌ای، سید رضا زواره‌ای و دکتر حسن غفوری؛ اما در میان آن‌ها بی‌سابقه‌ترین و گسترده‌ترین حمایت از آیت‌الله خامنه‌ای امام‌جمعه و نماینده‌ی وقت تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب جمهوری اسلامی به عمل می‌آمد. امری که انتخاب ایشان را تقریبا قطعی می‌کرد. بر بالای بسیاری از اعلام حمایت‌های انجمن‌ها و گروه‌ها این جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی نقش بسته بود: «من خامنه‌ای را بزرگ کرده‌ام»

روزنامه‌ی کیهان روز دوشنبه ۳۰ شهریور ۶۰ از حمایت چند چهره‌ی مطرح از جمله میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی از ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد و یک روز پیش از انتخابات نیز از حمایت تمام‌قد چهار رقیب دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری از ایشان گفت. سه روز پیش از برگزاری این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری اما کیهان (سه‌شنبه ۷ مهر ۶۰ ص ۲) گزاشی مفصل از حمایت شخصیت‌های مهم کشوری را منتشر کرد که بخشی از آن‌ها را در پی می‌خوانید:

آیت‌الله اشرفی اصفهانی، امام‌جمعه‌ی کرمانشاه

آقای خامنه‌ای سید و از اولاد پیغمبر هست، ایشان از جهت علم و سیاست هم اولاد روحانیت هست و هم اولاد جسمانی پیامبر و دست‌پرورده‌ی پیامبر است و نقش ایشان در انقلاب اسلامی بسیار مهم است به همین جهت یک بار نیز مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند و ان‌شاءالله خداوند او را یاری و برای آینده‌ی انقلاب حفظ کند.

حجت‌الاسلام حججی امام‌جمعه‌ و نماینده‌ی مردم میانه

وقتی به پرونده‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در شناسنامه‌ی آقای خامنه‌ای این پرونده‌ی درخشان هست قبل از پیروزی انقلاب از روزی که رهبر انقلاب قیام فرموده‌اند تا سال ۵۷ ایشان در سنگر مبارزه و مجاهده و زندان و تبعید و محرومیت و شکنجه و اذیت و از این چیزها که بالاخره به دیگران رسیده است. پس از پیروزی انقلاب هم امتحان خوبی داده است. الحمدالله برای همه‌ی ما روشن است و مبارزات ایشان برای مقام و ریاست و جاه‌طلبی نبوده هدف‌شان برای اسلام بوده و برای مستضعفین بوده به رهبری امام که در مکتب چنین رهبری هم درست خوانده است و استفاده کرده است.

حجت‌الاسلام خلخالی نماینده‌ی مردم قم

اینجانب به آقای خامنه‌ای رای می‌دهم به چند دلیل: اولا ایشان دارای اوصافی است که امام در بیانات اخیرشان بدان اشاره فرمودند. ثانیا ایشان دارای اوصافی است که در قانون اساسی برای رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده ثالثا یک مرد مکتبی است رابعا در عملیات جنگی نماینده‌ی امام بوده‌اند و به همه‌جا سر زده‌اند و خصوصا جنگ‌جویان را دیده‌اند و به جبهه‌ها وارد هستند.

دکتر محمود هنجنی نماینده‌ی مردم کرج

مشخص است که چرا به خامنه ای رای می‌دهیم زیرا: ۱- خامنه‌ای را مردی روحانی، متعهد و مسئول و فدایی اسلامی می‌شناسم، ۲- او فردی است که رهبری امام و ولایت فقیه را با تمام وجود لمس کرده و باور دارد، ۳- نام‌برده کسی است که از دیرباز هم‌گام و همراه امام و انقلاب بوده و همه‌ی مشکلات و شخصیت‌ها را در این راه لمس کرده است، ۴- خامنه‌ای کسی است که در طول انقلاب در همه‌ی مسائل سیاسی و نظامی و غیره مشارکت داشته بنابراین سیاستمداری لایق و آگاه به مسائل نظامی است، ۵- از همه مهم‌تر آن‌که خامنه‌ای نماینده‌ی امام در شورای عالی دفاع بوده و منتخب امام به عنوان امام‌جمعه‌ی تهران می‌باشند.

مرتضی محمودی نماینده‌ی مردم قصرشیرین

کاندیداتوری برادر بزرگوار آقای خامنه‌ای که فردی مطمئن و سازش‌ناپذیر در برابر شرق و غرب می‌باشند و در تلاش‌شان برای تحقق اسلام و تعهدشان نسبت به احکام و دستورات اسلامی و پیروی‌شان از خط امام و در خدایی بودن کارها و اهدافش هیچ‌گونه ابهامی وجود ندارد مورد حمایت اینجانب است.

مهندس عبدالحمید نقره‌کار مسئول انجمن اسلامی معلمان

از میان همه‌ی برادران کاندیدا حجت‌الاسلام خامنه‌ای را بیش از همه دارای آن شرایطی که مناسب با مسئولیت ریاست‌جمهوری در این شرایط حساس و خطیر انقلاب اسلامی می‌باشد دانستیم به نظرم برادرمان آقای خامنه‌ای واقعا می‌شود گفت نمونه و الگو و اسوه‌ای از میان روحانیت مبارز و شخصا از شاگردان و یاران نزدیک به امام هستند و مشخصات بارز امام خودمان را در وجود و ابعاد مختلف و در سطوح مختلف در این برادر مبارز و مجاهد می‌بینم.

آیت‌الله یثربی امام‌جمعه‌ی کاشان

… ضمن احترام به شخصیت مکتبی عموم نامزدهای منتخب شورای نگهبان، اینجانب برادر ارجمند شهید حاضر در صحنه‌ روحانی و سیاسی مجرب و متعهد حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی خامنه‌ای دامت ایامه را برای ریاست‌جمهوری انتخاب نموده و به ایشان رای خواهم داد.

آیت‌الله جنتی عضو شورای نگهبان و امام‌جمعه‌ی موقت قم

من به آقای خامنه‌ای رای می‌دهم و علتش هم این است که ایشان را برای این کار در حد کافی‌ شایسته می‌دانم. ایشان سوابق کارشان خوب است و در کارهای اجرایی زیاد بوده‌اند و مجموعا آن شرایطی که احتیاج بوده است برای صلاحیت‌هایی که احراز این پست باید باشد در حد کافی در ایشان می‌بینم.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد

آقای خامنه‌ای را نباید گفت فرد مکتبی بلکه باید گفت فرد مکتب‌شناس و کسی که خودش یک ایدئولوگ است. علاوه بر آن آقای خامنه‌ای فرزند انقلاب است و دقیقا از اولین آغاز حرکت انقلاب در کنار امام و در کنار ملت قهرمان ما بود. امام درباره‌ی ایشان فرمودند: «من آقای خامنه‌ای را بزرگ کرده‌ام.» پس من به کسی رای می‌دهم که امام شایستگی علمی و عملی او را گواهی داده‌اند…

ملا قادری امام‌جمعه‌ی پاوه

من به آقای خامنه‌ای رای می‌دهم به خاطر این‌که ۱- ایشان از روحانیت مبارز می‌باشند و روحانیت مبارز ثابت کردند نه شرقی هستند و نه غربی، ۲- ایشان پیرو راستین خط امام می‌باشند، ۳- فردی صالح و لایق است، ۴- با اطلاعاتی که از بینش سیاسی، مذهبی، اجتماعی و هیات‌واری برادر خامنه‌ای دارم، ۵- یکی از منادیان وحدت بین برادران تسنن و تشیع می‌دانیم، ۶- در صدر اسلام خلفا هم امیر مومنین بودند و هم امام‌جمعه، ۷- خامنه‌ای از گروه مستضعف و رنجبر هستند، ۸- قاطعیت در برابر گروه‌های داخلی و ابرقدرت‌ها دارند.

محمدهاشمی مدیرعامل صداوسیمای جمهوری اسلامی

به نظر من رئیس‌جمهور باید کسی باشد که عمق انقلاب اسلامی را درک کرده باشد در همه‌ی جریانات انقلاب از مرحله‌ی شروع تا پیروزی و بعد از انقلاب اسلامی حضور داشته باشد. بینش سیاسی و تقوا داشته باشد و همه‌ی این‌ها در آقای خامنه‌ای جمع است. از نظر دانش و بینش سیاسی و تقوای اسلامی در حد اکمل است و من در یک جمله می‌توانم بگویم که ایشان تجسم عینی خط امام هستند.

حسین کمالی عضو شورای سرپرستی خانه کارگر

درباره‌ی خصوصیات فردی آقای خامنه‌ای می‌توانم بگویم ایشان فردی است دانشمند، شجاع، مدیر و انقلابی. ایشان محافظه‌کار نیست، مسائل را گام به گام و ساده حل نمی‌کند خیلی قاطع با مسائل برخورد می‌کند و قاطعیت ایشان خیلی مفید می‌توان باشد. به‌جز این‌که ایشان در امور تشکیلاتی و کارهای اجرایی هم سوابق خوبی دارند و مطمئنم که در این کار که به عده‌شان گذاشته می‌شود موفق خواهند بود.

حجت‌الاسلام کروبی نماینده‌ی الیگودرز در مجلس شورای اسلامی

من به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای می‌دهم به دلیل این‌که شرایط امام برای ریاست‌جمهوری در ایشان وجود دارد.

احمد ناطق نوری نماینده‌ی نور

من به آقای خامنه‌ای یاور امام و چهره‌ی محبوب مردم و هماهنگ‌کننده‌ای پرتوان و مدیری آگاه و مسئول رای خواهم داد.

مولوی نظرمحمد دیدگاه، نماینده‌ی ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی

من به نوبه‌ی خود به حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای امام‌جمعه‌ی تهران رای خواهم داد زیرا در میان کاندیداها شایسته‌ترین است.

حجت‌الاسلام موحدی ساوجی نماینده‌ی ساوه

من به برادر مومن و هم‌سنگرم حجت‌السلام خامنه‌ای رای می‌دهم زیرا وی را ادامه‌دهنده‌ی راه شهیدان این انقلاب و رنج‌دیدگاه و مستضعفان ایران و جهان می‌بینم و ان‌شاءالله مردم ایران در این انتخابات حاضر آرای کوبنده‌تری به صندوق‌ها خواهند ریخت.

احمد توکلی نماینده‌ی بهشهر در مجلس

بدون شک برای این دوره‌ی ریاست‌جمهوری آقای خامنه‌ای مصداق بارز یک فرد نخبه و خیر است. باید برای مناصب سیاسی کسی را برگزید که هم لیاقت‌های اداری و اطلاعات لازم را داشته باشد و هم شوقی به دنیا نداشته باشد و برای راضی کردن آقای خامنه‌ای تلاش‌های زیادی شد.

محمدعلی هادی نجف‌آبادی نماینده‌ی مردم تهران

من به آقای خامنه‌ای رای خواهم داد چون آقای خامنه‌ای با توجه به سوابق مبارزاتی بسیار روشن و مسئولیت‌های حساسی که بعد از انقلاب داشته‌اند و تفوقی که در مسائل کشور و مسائل بین‌المللی به‌خصوص جهان اسلام دارند و همچنین به خاطر اطلاعات نظامی نسبتا جامع و کاملی که دارند، در این شرایط لایق‌ترین فرد رای احراز این پست هستند.

۲۵۹۵۷

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

تصادف وحشتناک و خونین سمند و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار

تصادف وحشتناک سمند و پژو ۲۰۶sd در محور سلماس - خوی ۲ مصدوم و یک…

18 ساعت ago

تجدید چاپ اثری عاشورایی از سید مهدی شجاعی/چاپ بیست و هفتم “سقای آب و ادب” در بازار نشر

چاپ بیست و هفتم سقای آب و ادب اثر سید مهدی شجاعی در یکصد و…

19 ساعت ago

مشکل ۵۰ فیلم توقیفی رفع شده است

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت که بیش از ۵۰ فیلم توقیفی یا…

19 ساعت ago

اسماعیل کاداره درگذشت

«اسماعیل کاداره»، غول ادبیات آلبانی درگذشت.

19 ساعت ago

بیش از ۲۰ هزار تماشاگر به تماشای آثار تماشاخانه ایران‌شهر نشستند

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی اردیبهشت و خرداد ماه‌ ۱۴۰۳…

19 ساعت ago

کنسرت نمایش سی‌صد کار تازه پورناظری با بازی محمدزاده، خیراندیش، رادان، افشاری اجرا شد

دومین شب از سی‌صد با حضور بیش از ۸ هزار تماشاگر به پایان رسید و…

19 ساعت ago