Categories: سمنان

استاندار سمنان: اتاق فکر اقتصادی در بخشداری‌ها ایجاد شود/ روستاهای بدون بیکار افزایش یابد

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در همایش بخشداران استان سمنان با بیان اینکه بخشداران، در خط مقدم خدمت به مردم هستند، اظهار کرد: محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی سه محور اصلی فعالیت بخشداری‌ها است که بخشداران باید به‌صورت جدی و مستمر در دستور کار قرار داده و به امور در این سه حوزه اهتمام ورزند.

استاندار سمنان گفت: بخشداران این استان محورهای ارتقای شاخص‌های اشتغال و اقتصاد در روستاها را به‌صورت جدی در اولویت قرار دهند و در این راستا اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت جنگ اقتصادی امروز امری ضروری است، تأکید کرد: اتاق فکر اقتصادی در حوزه بخشداری‌ها باید تشکیل شود و در راستای تولید ثروت در روستاها و ارتقای اقتصاد و معیشت روستاییان گام بردارند.

استاندار سمنان بیان کرد: تولید ثروت و پول در روستاها در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌ها و امکانات، امری است که باید بخشداران به آن توجه کنند و برنامه جامع عملیاتی زمان‌بندی‌شده را طراحی، تدوین و ارائه کنند.

هاشمی اظهار کرد: تلاش برای ارتقای شاخص‌های اشتغال و اقتصاد در روستاها امری ضروری است و باید طی برنامه‌های عملیاتی مدون طی زمان‌بندی مشخص، تعداد روستاهای بدون بیکار در استان سمنان را در قالب توانمندسازی روستائیان، افزایش دهیم که در این بین بخشداران نقش اصلی و اساسی را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی روستائیان در قالب اقدامات مناسب در حوزه‌های اقتصادی، امری است که می‌تواند باعث ماندگاری روستائیان در روستا و مهاجرت معکوس شود و از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند.

استاندار سمنان بیان کرد: در پی توانمندسازی روستائیان و ماندگاری در روستاها ضمن ارتقای شاخص‌های اقتصادی و معیشت روستائیان، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در پی حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری کرده و می‌کاهد.

وی گفت: بخشداران توجه داشته باشند تا ارائه برنامه‌های عملیاتی اقتصادی در روستاها از سوی دهیاران، در انتخاب و تأیید دهیاران موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


admin

Recent Posts

وضعیت بارش باران طی روزهای آینده/ این استان‌ها بارانی می‌شوند

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی…

57 ثانیه ago

فرونشست زمین در این شهر

عصر روز گذشته براثر نشست زمین ، خسارت به منازل مسکونی، مشکلات اجتماعی و زیست…

2 دقیقه ago

مدیر بحران شهرداری مشهد عزل شد/ دلیل برکناری او چه بود؟

مدیر بحران شهرداری مشهد با دستور استاندار خراسان رضوی عزل شد.

3 دقیقه ago

چرا در سیل مشهد شهرداری مقصر است؟

بارش نیم ساعته و کم سابقه باران در مشهد موجب فوت حداقل ۸ نفر در…

4 دقیقه ago

خطر انقراض بیخ گوش ۷۵ گونه جانوری در ایران

یک کارشناس دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود ۵۰…

5 دقیقه ago

پلاک این خودروها هرچه سریع‌تر تعویض شود؛ آخرین مهلت اعلام شد

براساس اعلام رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا ، مهلت تعویض پلاک های سوخته…

7 دقیقه ago