بین الملل

پنتاگون یگان تفنگداران دریایی را به منطقه اعزام می‌کند

پنتاگون یگان تفنگداران دریایی را به منطقه اعزام می‌کند

 چند منبع نظامی آمریکایی به پایگاه اینترنتی مسنجر نیوز آمریکا گفتند، پنتاگون در نظر دارد دستور استقرار یک یگان از تفنگداران دریایی این کشور در غرب آسیا را صادر کند.

این مقام‌های نظامی که نامشان را فاش نکردند اظهار داشتند، به محض صدور این دستور، این تفنگداران باید در عرض ۷۲ ساعت پس از دریافت اطلاعیه مستقر شوند.

در ادامه این گزارش نوشته شد، هنوز تصمیم نهایی در مورد این استقرار اتخاذ نشده و مقام‌های نظامی آمریکا، هنگ ششم یگان تفنگداران دریایی این کشور را برای این استقرار بالقوه در نظر گرفته‌اند. این هنگ که در پایگاه «کمپ لوژون» در کالیفرنیای شمالی مستقر است ناظر بر چهار گردان پیاده نظام است.

همچنین در این گزارش مشخص نشده که پنتاگون در نظر دارد چه تعداد از این تفنگداران دریایی را در منطقه مستقر کرده، چه ماموریتی برای آنها تعیین کرده یا در کجا آنها را مستقر کند.

ماه گذشته میلادی وزارت دفاع آمریکا دستور به استقرار ۲۰۰۰ تن از پرسنل دفاعی را داد. این پرسنل شامل نیروهای مستشاری و پشتیبانی در غرب آسیا که در عملیات‌های رزمی مستقیم شرکت نخواهند داشت، هستند.

به طور کلی یک هنگ یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا شامل سه گردان پیاده نظام و ۲۰۰۰ نیروی ترکیبی است. هنگ تفنگداران دریایی قابل به کارگیری در واحدهای توپخانه و شناسایی با هدف تشکیل یک تیم رزمی است.

تعدادی از نیروهای این یگانه هم اکنون در حوزه دریای سرخ در غرب آسیا استقرار یافته‌اند. گردان اول هنگ ششم تفنگداران دریایی برای ماموریت فرامرزی با قابلیت اجرای عملیات‌های ویژه از جمله خارج سازی شهروندان آمریکا از یک منطقه جنگی به کار گرفته شده است.

این واحد مجهز به چندین بالگرد و قایق مورد استفاده برای فرود نیرو در سرپلهای ساحلی است.

بعد از اجرای عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی نیروهای حماس علیه رژیم صهیونیستی، نیروهای تفنگدار دریایی آمریکایی به یک مانور در کویت به شکل زودهنگام پایان داده و به اراضی اشغالی نزدیکتر شدند.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا