Categories: اجتماعی

استقبال بعثه‌های ایران و عراق از ارتقاء سطح همکاری‌ها

استقبال بعثه‌های ایران و عراق از ارتقاء سطح همکاری‌ها

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حجت‌الاسلام والمسلمین سامی مسعودی؛ رئیس شورایعالی حج و عمره عراق در مکه مکرمه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره نحوه برگزاری حج امسال و خدمات ارائه شده به زائران ایرانی و عراقی تبادل نظر کرده و خواستار یافتن راهکار مشترک در خصوص تمهیدات جدید کشور عربستان در مورد حج آینده شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اختصاص یک درصد سهمیه به هر کشور بعنوان عوامل اجرایی در حج آینده را منطبق با واقعیت‌های روز ندانست و رئیس شورایعالی حج و عمره عراق هم تأکید کرد این رقم برای کشورهایی که خدمات مختلف به زائران خود ارائه می‌دهند امکان‌پذیر و عملی نیست.

وی در پاسخ به پیشنهاد سرپرست حجاج ایرانی برای پیگیری این موضوع توسط مسئولان حج دو کشور افزود: ایران و عراق درباره مشکلات این تصمیم باید با وزارت حج و عمره عربستان جلسه گذاشته و دیدگاه و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

در ادامه این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کسب عنوان نخست بعثه حج عراق بعنوان بهترین هیئت حج از نظر سازمان‌دهی امور حجاج و زائران را تبریک گفت و افزود: این موفقیت حق کشور عراق عزیز بود، آبرومندی کشوری که سالانه به ده‌ها میلیون زائر امام حسین(ع) خدمات می‌دهد ستودنی است.

وی گفت: بعثه جمهوری اسلامی ایران نیز با وجود شرایط خاص و مواجهه با تحریم‌های فلج‌کننده به یاری خدا توانست برنامه‌های جدید را در حج امسال اجرا کند و به موفقیت‌های خوبی دست یابد.

رئیس شورایعالی حج و عمره عراق هم با ابراز خرسندی از دیدار با سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه در شب عید غدیر، اهمیت دیدارهای مشترک در تهران و بغداد و مشورت و تبادل نظر مسئولان بخش‌های مختلف حج دو کشور در برنامه‌ریزی و مدیریت حج را یادآور شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین سامی مسعودی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۱ هزار عراقی به سرزین وحی مشرف شدند، افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت این تعداد به تلاش و پیگیری همه جانبه نیاز دارد همچنانکه مسئولان بعثه ایران نیز با تلاش بسیار و کمترین ساعات استراحت درصدد ارائه خدمات بهتر به بیش از ۸۵ هزار زائر خانه خدا هستند.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم هر سال تسهیلات جدیدی برای زائران فراهم کنیم و موسم حج آینده با موسم حج قبل تفاوت داشته و هر سال بهتر از سال قبل باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تأکید بر اینکه همه کشورها می‌خواهند خدمتگزاران خوبی برای زائران‌شان باشند، تصریح کرد: زائر باید در این سرزمین به راحتی به عبادت و راز و نیاز با پروردگار بپردازد و ما هم به عنوان خدمتگزاران ضیوف‌الرحمان از توفیقی که خداوند نصیب‌مان کرده است سپاسگزاریم.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر زمینه امضای یادداشت تفاهم همکاری بین بعثه‌های ایران و عراق که فرصت خوبی را برای همکاری بعثه‌های دو کشور در ابعاد مختلف ایجاد و چارچوب همکاری های طرفین در حوزه حج و زیارت را تعریف می‌کند، فراهم شود.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

یک پایانه جدید در تهران افتتاح شد

پایانه جدید شرق پس از حدود ۶ سال بلاتکلیفی، از تیر ماه سال گذشته مورد…

16 ساعت ago

جنایت به‌خاطر متلک‌پرانی در تهران/ قاتل سه ضربه چاقو به هومن زد

پسر جوان که با دختر مورد علاقه‌اش در پارک نشسته بود، جنایت تلخی را رقم…

16 ساعت ago

این کرم‌های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می‌کنند!

در این تصاویر که با میکروسکوپ ۱۸۰ برابر بزرگ شده‌اند، شاهد کرم‌های نواری، کرم‌های گرد…

16 ساعت ago

توضیحات دادستان آذربایجان شرقی درباره حمله به یک وکیل دادگستری در تبریز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: موضوع حمله به یک وکیل دادگستری…

16 ساعت ago

آلودگی هوا در تهران و ۹ استان دیگر/ بارش باران در شمال و شمال غرب کشور

در آذربایجان شرقی و غربی هشدار نارنجی برای وقوع رگبار پیش بینی شده است.

16 ساعت ago

نوزاد عجول در پایگاه هلال احمر جاده‌ای به دنیا آمد

نوزاد عجول در حیاط پایگاه هلال احمر گردنه قوشچی ارومیه متولدشد.

19 ساعت ago