اشتباهات گذشته نباید تکرار شود / غرب باید بهای بدقولی‌اش را بپردازد

 به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا و اروپا این است که مذاکرات وین را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند، اظهار داشت: ایران در مقابل عملیات روانی آمریکا محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.

وی افزود: در این مذاکرات باید تحریم‌ها کامل حذف و راست‌آزمایی شده و برای بهره‌مندی ایران از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان پی تی تسهیل و فراهم شود.

آل‌هاشم با بیان اینکه غرب می‌خواهد از این مذاکرات وین  یک سکو بسازد، گفت: اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهای بدقولی‌اش را بپردازد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مردم ایران حامی تعامل عزتمندانه با غرب هستند، تصریح کرد: غرب باید اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران برای تامین منافع ملت ایران آماده گفت‌وگو براساس اصل ضمانت و راست‌آزمایی هست، اذعان داشت: ایران هیچ‌گاه تسلیم تحریم، فشار و تهدیدهای نظامی نخواهد شد.

معلولان از ما ترحم نمی‌خواهند بلکه توجه می‌خواهند

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: معلولان از ما ترحم نمی‌خواهند بلکه توجه می‌خواهند.

وی با بیان اینکه برای داشتن درک درست از شرایط زندگی و کاری افراد دارای معلولیت باید همان شرایط را تجربه بکنیم، تصریح کرد: مناسب‌سازی فضای شهری، اداری و کاری برای معلولان با جلسات تشریفاتی حل نمی‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تلاش و حرکت جهادی برای رفع مشکلات معلولان ادامه داد: تا زمانی که مسوولان دستگاه‌های متولی امور شهری و اجرایی برای انجام امور جاری خود از ویلچر استفاده نکند، نمی‌تواند درک درست از مشکلات افراد ویچلرنشین داشته باشد.

وی با یادآوری مشکلات افراد روشندل، ناشنوا و معلولان حرکتی در سطح شهر و فضای عمومی جامعه یادآور شد: افراد دارای معلولیت هنگام عبور از خیابان و معابر، عابرگذرها همچنین استفاده از وسایط نقلیه عمومی با مشکلات زیادی مواجه هستند و تا زمانی که مسوولان دستگاه‌های متولی این مشکلات را لمس نکنند،  نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی برای رفع آنها داشته باشند.

توجه به مسئله آبخیزداری مهم‌ترین راهکار عبور از بی‌آبی

آل‌هاشم در ادامه به بحران آب در بیشتر مناطق کشور گفت: مسئله آبخیزداری مهم‌ترین راهکار عبور از بی‌آبی است.

وی متذکر شد: واقع شدن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک با متوسط بارندگی سالانه ۲۵۰ میلی‌متر یعنی یک سوم متوسط جهانی، سه برابر بودن تبخیر در کشور از میانگین جهانی، نامناسب بودن زمان و مکان بارش‌ها سبب شده ایران در ردیف کشورهای دارای بحران آبی قرار گیرد و همواره با مسئله تنش‌های آبی مواجه باشد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: کارشناسان ذی‌ربط معتقدند که در شرایط فعلی آبخیزداری سریع‌ترین و بهترین و در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین راه برای نجات کشور از کم آبی آبخیزداری است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه متاسفانه اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور با مشکل اعتبار مواجه است، گفت: لازم است، دولت و مجلس انقلابی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و زمینه را برای اجرای عملیات طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

5 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

5 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

5 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

5 ساعت ago