به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیادهروی اربعین از سال ۱۳۹۵ فعالیتهای خود را در قالب ارائۀ خدمات به زائران اباعبدالله علیهالسلام آغاز کرده است. دوخت و آمادهسازی بیش از هزار بالش برای استراحت زائران و تأمین نیازمندیهای اولیۀ زائران از جملۀ این موارد است. یکی از امکاناتی که مسجد مقدس جمکران برای مشارکت عموم و اقشار جامعه فراهم آورده است، نذورات مردمی است. در این راستا علاقهمندان میتوانن با تماس با مرکز جذب مشارکتهای مردمی این آستان مقدس به شماره ۲۵۳۱۳۲ نسبت به این امر اقدام کنند.
امکان دیگری که مسجد مقدس جمکران برای مشارکتهای مردمی فراهم آورده است، جذب رانندگان جهت ارسال تجهیزات به موکب مسجد در پیادهروی اربعین است.
حجتالاسلام سیدمهدی هاشمیزاده مدیر موکب مسجد جمکران در گفتوگو با برگزیده های ایران ضمن توضیحاتی در این باره گفت: یکی از نیازمندیهای موکب مسجد جمکران که از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده، بحث جابجایی تجهیزات و زیرساخت و اقلام مصرفی موکب است. در تمام این سالها در این بخش مرهون ارادت خالص رانندگان ماشینهای سنگین هستیم. برخی از این بزرگواران به واسطۀ نذرهایی که دارند قصد مشارکت در این امر مقدس را داشتند. این عزیزان و مشتاقان اباعبدالله علیهالسلام مدتها قبل از طریق فضای مجازی و یا دوستانشان به ما مرتبط شدند.
وی افزود: این رانندگان گرامی به دو دسته تقسیم میشوند: دستۀ اول رانندگان نزدیک به ۲۰ روز خودشان و ماشینشان را در اختیار آستان مقدس مسجد جمکران قرار میدهند. ایشان وسائل را بار میزنند و به عراق میروند؛ آنجا میمانند، بار میزنند و باز میگردند. بخشی هم یک طرفه میروند و صرفاً اقلام آشپزخانه و موکب را حمل میکنند. این رانندگان عزیز در طول این سالها به صورت افتخاری و بدون هزینه این کار را انجام دادند.
هاشمیزاده ادامه داد: ماشینهای سنگین متنوع است. برخی سالها مثل امسال نیاز به ماشین یخچالدار داشتیم که الحمدلله تأمین شد. امسال ۱۶ ماشین سنگین در مدلهای مختلف اعزام شدند.
وی دربارۀ نحوۀ ثبتنام رانندگان در این امر خیر گفت: امسال ظرفیت کامل شد، منتها برای سال بعد بهترین راه ارتباطی برای رانندگان با مسجد مقدس جمکران پیامک عدد ۵ به شماره ۳۰۰۰۳۳۱۳ یا تماس با شمارۀ ۰۲۵۳۷۲۵۶۰۶۰ است.
انتهایپیام/