Categories: اخبار روز

اعمال قانون ۲۲۱۰۰۰ وسیله نقلیه با “پلاک مخدوش”

اعمال قانون ۲۲۱۰۰۰ وسیله نقلیه با “پلاک مخدوش”

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص طرح تشدید برخورد با پوشش پلاک در شهر تهران اظهار کرد: از روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک توسط همکاران بنده در پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر پایتخت، با جدّیت و حساسیت بیشتری در سطح معابر شهر تهران انجام می‌گیرد و در صورت رؤیت این تخلف، به‌جد با آن برخورد و اعمال قانون انجمن می‌شود.

وی اظهار کرد: پلاک هویت و شناسنامه هر خودرو و موتورسیکلت است و در واقع یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه و موتورسیکلت است که از اهمیت بالایی برخوردار است و حتماً خودروها و موتورسیکلت‌هایی که درسطح شهر در حال تردد هستند باید پلاک آنها مشخص و در دسترس باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۲۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در بحث تخلفات پلاک در شهر تهران صورت گرفته است که با توجه به اعمال قانون ۱۷۶ هزار راننده متخلف در همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد افزایش ۲۵درصدی این برخورد با این تخلف در سال ۱۴۰۳ هستیم.

وی ادامه داد: در این میان، از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۷۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در حوزه موتورسیکلت در سطح شهر تهران در خصوص تخلفات پلاک داشته‌ایم که این میزان نسبت به آمار سال گذشته که ۴۶ هزار فقره بوده، به‌میزان ۵۴% افزایش پیدا کرده است.

موسوی‌پور خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون توسط همکاران بنده از ۵۴۰۱۵ دستگاه موتورسیکلت در سطح معابر شهر تهران در همان محل تخلف رفع اثر پوشش پلاک انجام شده است.

ثبت تردد یک‌میلیون و ۱۴۳هزار خودروی پلاک مخدوش در مرکزی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این بازه زمانی تاکنون از ۲۴۱۲۳ دستگاه خودرو در سطح معابر پایتخت نیز در همان محل تخلف ضمن اعمال قانون، رفع اثر پوشش پلاک انجام شده است.

وی اضافه کرد: پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است و به‌هیچ‌وجه این تخلف و اقدام توجیهی ندارد، در واقع برخی از رانندگانی که اقدام به این کار می‌کنند حتماً با قصد قبلی است و به‌دلایلی خاص اقدام به پوشش پلاک می‌کنند که از دید پلیس و دوربین‌های نظارتی سطح شهر دور نیست و قابل رؤیت و پیگیری است.

موسوی‌پور بیان کرد: از ابتدای این هفته طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در شهر تهران به‌صورت ویژه توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به مرحله اجرا در آمده است و با آن دسته از رانندگانی که به هر صورت اقدام به پوشاندن و دستکاری پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند ضمن اعمال قانون، برخورد قانونی لازم نیز صورت خواهد پذیرفت و رانندگان در همان محل مکلف به رفع اثر از پوشش پلاکی که انجام داده‌اند، هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: وضعیت پلاک باید به‌گونه‌ای باشد که شهروندان بتوانند به‌راحتی آن را یادداشت کنند و پلیس آن را رؤیت کند و از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر نیز قابل دیدن باشد.

وی به افزایش نرخ جریمه این تخلف که از دیروز اجرایی شده است نیز اشاره داشت و گفت: راننده‌ای که تخلف پوشش پلاک انجام می‌دهد به‌میزان ۴۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. این جریمه قبلاً یعنی در هفته گذشته ۶۰ هزار تومان بود که رانندگان باید بیش از پیش قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند تا با افزایش جریمه‌ها مواجه نشوند، البته خود رانندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که نباید مرتکب این تخلف شوند و نباید نیازی باشد که با برخورد پلیسی مواجه شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص جرم دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه و مخدوشی آن نیز گفت: همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد که قانونگذار ۶ماه تا یک‌سال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

وی گفت: اجرای طرح فوق در تمام معابر شهر تهران ادامه خواهد داشت و موتورسواران متخلف، ضمن اعمال قانون در قالب طرح موتوریار توقیف ساعتی می‌شوند و با توجه به جدول جدید جرائم رانندگی، به‌مبلغ ۴۰۰ هزار تومان نیز اعمال قانون خواهند شد.

/+

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

2 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

2 هفته ago