اجتماعی

افتتاحیه مسابقات کشتی ارتش‌های جهان/ «سیزم» پیام آور صلح و دوستی

به گزارش خبرنگار انتظامی برگزیده های ایران، سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان اظهار داشت: از حضور شکوهمند مهمانان عزیز در این دوره از مسابقات سیزم که به میزبانی ایران اسلامی برگزار می شود، تشکر می کنم.

رئیس هیئت کشتی نیروهای مسلح با بیان اینکه دین مبین اسلام منادی صلح در جهان است و جمهوری اسلامی ایران دوستدار صلح جهانی است، افزود: صلح و دوستی آیینه تمام نمای هویت تاریخی ماست و عشق به حقیقت و مهربانی به دیگران و محبت ورزی جزو آیین کهن ما ایرانیان محسوب می شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه سیزم تجسم پیمودن راه سختی ها، استقامت و عشق است، خاطرنشان کرد: سیزم زندگی ورزشی و زندگی نظامی ورزشکاران را متحد می سازد و شادی و نشاط را به ارمغان می آورد.

سردار شرفی با تصریح اینکه این مسابقات میراثی است که برای آیندگان بر جای خواهد ماند، گفت: در این مکان بهترین ورزشکاران نظامی بیش از ۲۰ کشور جهان در کنار هم جمع شده اند تا بیانگر قدرت ورزشی نظامیان باشند چرا که این مسابقات هر ساله تکرار می شود تا پیام صلح و دوستی را انتقال دهد؛ پیامی که باعث می شود سیزم تاریخی اوج بگیرد. 

وی با بیان اینکه در گذشته ها ممکن بود سربازان در جنگ در برابر هم قرار بگیرند، اما امروزه برای انتقال صلح و دوستی روی تشک با هم رقابت می کنند هر دوستی و الفتی که در رقابت ها پیش می آید نشان دهنده این است که روح ها از یک گوهرند؛ به قول سعدی (علیه الرحمه) شاعر بزرگ ایرانی که می فرماید:«بنی آدم اعضای یک پیکرند ، که در آفرینش زیک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار».

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا