Categories: اجتماعی

افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران

افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، آیین افتتاح سرای ۲ حکیم، ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

سید محمد پور حسینی؛ مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در این مراسم، ضمن تقدیر از خیرین گفت: این پروژه برای جوانان دانشجو که موجب ارتقا علم و کشور هستند بسیار ارزشمند است.

 وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و ازدواج به هنگام گفت: امروزه شرایط ازدواج برای جوانان دانشجو سخت است و ایجاد این سرای متاهلی با فضای مناسب و آرام، تسهیلات ازدواج را برای جوانان فراهم می‌آورد.

حسین قناعتی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در آیین افتتاح سرای ۲ حکیم ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه با اشاره به سرعت بالای بازسازی این سرا با کمک خیرین، اظهار کرد: از زمان آغاز مسئولیتم، عزم خود را بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه جزم کردم و تاکنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی به پایان رسیده است.

وعده وزیر بهداشت برای رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی

قناعتی به بازسازی کامل ساختمان‌های سرای حکیم که پیش از این غیرقابل سکونت بود، اشاره و بیان کرد: با تلاش و تامین اعتبار خیرین و همت مسئولان دانشگاه، در عرض ۷ ماه، ۳۳ واحد از این ساختمان بازسازی و به امکانات رفاهی تجهیز شد و اکنون‌ آماده سکونت دانشجویان متاهل است.

وی همچنین به راه‌اندازی سرای حکیم ۱ در هفت ماه قبل اشاره کرد و این موضوع را نشان‌دهنده سرعت بالای انجام کار در این پروژه دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه طولانی شدن طرح‌های عمرانی خسارات سنگینی به سازمان‌ها وارد می‌کند، با اشاره به افزایش تعداد بلوک‌های خوابگاه دانشجویان متاهل از ۴ به ۶ بلوک، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ دانشجوی متاهل متقاضی خوابگاه هستند و این خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲۰ دانشجو، تا حدودی کمبود خوابگاه را تامین خواهد کرد.

قناعتی در پایان به کمبود خوابگاه دانشجویان مجرد اشاره کرد و گفت: خوابگاه دانشجویان مجرد با ۴۰۰ تخت در حال احداث است و امیدواریم تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. با راه اندازی این خوابگاه بحران کمبود خوابگاه نیز رفع خواهد شد.

حاج حسین رضایی، مدیر عامل خیریه نیز با اشاره به مشارکت خیرین در سرای حکیم ۱ و ۲ دانشجویان متاهل دانشگاه گفت: خیرین در کشور ما اقدامات بزرگی را انجام می دهند و مسئولیت ما این است که مردم را به کار خیر تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین پروژه‌ها سریع‌تر، ارزان تر و با کیفیت بیشتری انجام می‌شود گفت: نمونه آن بیمارستان‌هایی است که با کمک خیرین ساخته شده است. وظیفه داریم قدر همه خیرین را بدانیم و کار خیر آنها را ارج بنهیم.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

گاز به ۴ روستای شهرستان چایپاره رسید

گازرسانی به چهار روستای چایپاره مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

3 ساعت ago

۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول نیروهای قدرت مرکزی یا متحدین (اتریش- مجارستان، بلغارستان، آلمان و امپراطوری عثمانی)…

3 ساعت ago

اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷

صادرات ما قوس نزولی طی می‌کند. به عنوان مثال فرش یکی از اقلام عمده صادرات…

3 ساعت ago

سپند امیرسلیمانی با موناکرمی ازدواج کرد

سپند امیرسلیمانی از ازدواج خود با مونا کرمی خبر داد.

3 ساعت ago

روش تام کروز در «تاپ گان» متعلق به خلبانی ایرانی است

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» و «روز واقعه» می‌گوید: روشی که تام کروز در فیلم…

3 ساعت ago

ماجرای اعتصاب کارگران جشنواره فیلم کن

جمعی از کارگران پروژه‌ای و آزاد برگزارکننده جشنواره فیلم کن در اعتراض به شرایط کاری…

4 ساعت ago