Categories: اجتماعی

افزایش دما در اغلب نقاط کشور/ احتمال رگبار و رعد و برق در این استان‌ها

افزایش دما در اغلب نقاط کشور/ احتمال رگبار و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش برگزیده، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت جوی چند روز آینده کشور را تشریح کرد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره آب و هوای کشور طی روزهای آتی، گفت: بر اساس رصد نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه ۲۸ خرداد و فردا سه شنبه ۲۹ خردادماه، در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. تنها در ساعات بعد از ظهر، احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت جوی روز سه شنبه در سایر نقاط کشور افزود: روز سه شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، قزوین، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان نیز افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه ۳۰ خرداد و پنجشنبه ۳۱ خردادماه، در شمال غرب و غرب کشور رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. همچنین در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و مازندران نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به آخرین روز هفته هم گفت: روز جمعه یکم تیرماه در ارتفاعات البرز، مرکزی، ارتفاعات شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی درباره پدیده گردوخاک افزود: طی پنج روز آینده، در بعضی ساعات وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و سبب کاهش دید خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی در دریاها ادامه داد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا سه شنبه ۲۹ خرداد صاف، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد و چهارشنبه ۳۰ خرداد کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رعدوبرق و گرد و خاک، رعد و برق با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

عکسی از نعیمه نظام‌دوست در کنسرت بهنام بانی

عکسی از نعیمه نظام‌دوست در کنسرت بهنام بانی را می بینید.

35 دقیقه ago

سیر تا پیاز زندگی فریدون فرخزاد از زبان خودش/ عشق فروغ همیشه با درد و اندوه آلوده بود

وقتی بچه‌ام از من دور شد، زنم از من دور شد، خانه‌ام تنها شد و…

36 دقیقه ago

اقدام عجیب برای فروش بلیت کنسرت نمایشی که کارگردان ندارد / نوید محمدزاده، بهرام افشاری و بهرام رادان هم هستند

تماشاگر، مهم‌ترین سرمایه یک اثر هنری است. بارها در این باره داد سخن داده‌ایم اما…

36 دقیقه ago

پژمان بازغی با این عکس تولد نفس را تبریک گفت

پژمان بازغی به مناسبت تولد دخترش نفس این عکس را منتشر کرد.

37 دقیقه ago

دبیران سه جشنواره‌ بین المللی تئاتر معرفی شدند

با حکم حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی، دبیران سه جشنواره بین المللی تئاتر فجر،…

37 دقیقه ago

۱۲ سریال‌ انیمیشنی دیزنی که باید تماشا کنید

با راه‌اندازی سرویس استریم اختصاصی «دیزنی پلاس» در سال ۲۰۱۹، دیزنی استراتژی سریال‌سازی – بخوانید…

38 دقیقه ago