افزایش ۱۷ درصدی آمار فوتی تصادفات درون شهری آذربایجان‌شرقی/ سهم ۶۳ درصدی تبریز از فوتی‌های درون شهری

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، مطمئنا تصادفات و تبعات و تاثیر این حوادث بر زندگی یکایک افراد جامعه، چه دارای وسیله نقلیه باشند و چه نباشند قابل انگار نیست، چراکه هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد علاوه‌بر تبعات جانی و مالی، اثرات دیگری نیز به مرور زمان بر حادثه دیدگان به دنبال خواهد داشت.

یونس منفرد، رئیس پلیس راهور آذربایجانشرقی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح وضعیت تصادفات درون شهری استان پرداخت و اظهار داشت: در ۸ ماهه گذشته از سال ۱۵۵ نفر در تصادفات درون شهر استان جان خود را از دست داده‌اند که ۶۳ درصد از کل این آمار مربوط به شهر تبریز است.

وی،  آمار سال گذشته را در این بخش و در همین مدت یاد شده در کل استان را ۱۳۳ نفر اعلام کرد.

منفرد، به آمار قابل توجه دیگری اشاره کرد و افزود: به‌نظر می‌رسد، باید زیر ذره‌بین توجه مسوولان و جامعه‌شناسان قرار گیرد و آن اینکه ۵۴ درصد فوتی‌ها کل استان در معابر شهری مربوط به عابرین پیاده می‌باشد و بعد از آن ۲۴ درصد شامل راکب و ترک‌نشین موتورهای، ۱۶ درصد فوتی‌ها نیز از میان رانندگان و ۶ درصد هم از میان سرنشین خودروهاست.

مصدوم شدن بیش از ۶ هزار نفر در حوادث رانندگی در شهرهای آذربایجان‌شرقی

این فرمانده نظامی در حوزه راهنمایی و رانندگی استان از مصدوم شدن ۶ هزار و ۱۲۱ نفر تا پایان سه ماهه سوم سال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه گذشته امسال این تعداد در اثر تصادفات درون‌شهری استان متحمل جراحت‌های جسمی شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی در عین حال کاهش ۱۷ درصدی تصادفات خسارتی را تاحدودی خبری مسرت‌بخش در حوزه کاریش عنوان کرد و یادآور شد: تصادف حتی اگر یک مورد هم باشد در مجموعه ناراحت‌کننده و آزاردهنده است.

منفرد با اشاره به اینکه علت اصلی تصادفات عدم توجه به جلو است، تاکید کرد: چه در حوادث فوتی و چه تصادفات جرحی علت عمده عدم توجه به جلو در کنار تخطی از سرعت مطمئنه می‌باشد که در حوادث رانندگی خسارتی باید عدم رعایت حق تقدم را نیز باید اضافه کرد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی، در پاسخ به خبرنگار ما در بحث استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و نقش آن در تصادفات متذکر شد: متاسفانه این تکنولوژی اگر در مکان و زمان مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد، می تواند نه تنها کارآیی بلکه بسیار مفید واقعه شود اما در بحث رانندگی نه تنها مضر و مخرب می‌باشد بلکه زمینه‌ساز بسیاری از حوادث نیز می‌شود که با عدم استفاده از این وسیله در حین رانندگی می‌تواند از خیل عظیمی از تصادفات جلوگیری کرد و از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی و حتی جان خود و دیگران حین رانندگی به هیچ عنوان از تلفن همراه استفاده نکنند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴/س


admin

Recent Posts

فاطمه هاشمی: طی دو سال اخیر وزارت بهداشت آمار مرگ و میر بیماران خاص را منتشر نمی‌کند/ قیمت برخی داروهای سرطان بیش از ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان است

رئیس بنیاد خیریه امور بیماری‌های خاص به برگزیده می‌گوید: «تنها بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی…

4 ساعت ago

آغاز ثبت‌نام پشت‌کنکوری‌های متقاضی «ترمیم نمره»/ جزئیات و هزینه

پشت کنکوری ها می‌توانند با ورود به سامانه بنابر گروه آزمایشی انتخابی خود، نسبت به…

4 ساعت ago

۲ شرط برای حضور زنان در استادیوم/ اظهارات انسیه خزعلی درباره تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

خزعلی گفت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت…

4 ساعت ago

طرح جدید پلیس برای «گذرگاه‌های عابرپیاده»/ این ۲ بزرگراه بیشترین آمار تصادفات پایتخت را دارد

موسوی پور با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در سال جاری نیز گفت: در فروردین…

4 ساعت ago

تصویر جدید دیوار نگاره میدان ولیعصر برای روز دختر

دیوارنگاره میدان ولیعصر رنگ جدید گرفت.

4 ساعت ago

زمین‌لرزه‌ بزرگی در راه است/ پیشگوی هلندی باز هم تاریخ جدید اعلام کرد+ عکس

زلزله‌پژوه هلندی از وقوع زمین لرزه بزرگی در روزهای ١٨ تا ٢٠ اردیبهشت ماه خبر…

4 ساعت ago