سمنان

افزایش ۳۰ درصدی کشف قاچاق کالا و ارز در استان سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، حسن اسلامی‌راد عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۵ جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و کمیته‌های ذیل آن در ۶ ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شده که ۳۱۹ مصوبه داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۹ جلسه شهرستانی کمیسیون نیز با ۸۵ مصوبه در ۶ ماهه نخست سال برگزار شده است، افزود: ۳۶۴ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال میزان کشفیات در حوزه نیروی انتظامی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه در خصوص این کشفیات، ۲۷۱ نفر دستگیر شدند و ۲۶۶ پرونده نیز تشکیل شد، عنوان کرد: در سطح عرضه نیز یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال در قالب ۴۶۷ پرونده کشفیات در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت.

اسلامی راد اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۵۶ گشت مشترک نیز در این مدت انجام شد که منجر به یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال کشفیات در استان شد.

وی گفت: اکثر کشفیات استان در سال گذشته در حوزه محورهای مواصلاتی و تردد خودروها بود که در سال ۱۴۰۰ این مقوله به سمت اقدامات اطلاعاتی سوق داده شد.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان افزود: از ۲۱۰ انبار تا شهریور ۱۴۰۰ بازدید صورت گرفت که ۵۳ انبار غیرمجاز در این بازدیدها شناسایی و ۲ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال کالای احتکار شده از این انبارها کشف شد.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان بیان کرد: در بحث تعزیرات حکومتی نیز ۲۵۸ فقره پرونده تشکیل شد که ۱۶۷ فقره به مبلغ ۳۸۱ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال محکومیت پیدا کردند.

اسلامی راد با بیان اینکه ۲۳۶ پرونده نیز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ در بحث اموال تملیکی تشکیل شد، اظهار کرد: ۹۳۰ دقیقه برنامه تلویزیونی، ۱۰۵۱ دقیقه برنامه رادیویی و ۱۸۳ دقیقه برنامه خبری در بحث آگاهی بخش در حوزه قبح قاچاق، در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ تهیه و پخش شد.

وی افزود: دو هزار و ۹۲ دستگاه ماشین آلات کشاورزی که بیش از ۸۰ درصد ماشین آلات کشاورزی استان سمنان را تشکیل می‌دهد، پلاک­‌گذاری شدند.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان عنوان کرد: در بحث هویت‌دار کردن دام های استان، ۷۶ درصد دام سنگین و تعداد یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۷۲۰ رأس دام سبک پلاک­ کوبی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷ هزار و ۳۸۸ ثبت نام در سامانه جامع انبارها صورت گرفته که ۴ هزاز و ۲۲ انبار در انتظار تأیید و ۱۶ هزار و ۷۰۸ مورد نیز تأیید شده‌اند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا