خراسان شمالی

افزایش ۵۲ درصدی تصادفات در محورهای اصلی خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال یک هزار و ۱۷۹ مورد تصادف جرحی در محورهای استان به وقوع پیوسته و در اثر این تصادفات نیز یک هزار و ۴۶۹ نفر مجروح و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۹۹۹ مورد تصادف خسارتی نیز به وقوع پیوسته است، افزود: با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که متأسفانه به دلیل عدم رعایت رانندگان مجموع کل تصادفات در جاده‌های استان افزایش زیادی به نسبت سال گذشته داشته که لازم است تا رانندگان عزیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس‌راه استان بابیان اینکه در محورهای فرعی و روستایی استان یک هزار و ۱۱۵ مورد تصادف به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این رقم به نسبت مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۴۸ درصدی همراه بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۱ هزار و ۲۱۴ مورد تصادف نیز در محورهای اصلی استان به وقوع پیوسته است، یادآور شد: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۲ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ اسپیدکار ادامه داد: عدم توجه به جلو با ۳۴ درصد، سرعت غیرمجاز با ۱۸ درصد، انحراف به چپ با ۱۵ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۰ درصد بیشترین علت‌های وقوع تصادفات در محورهای سطح استان بوده‌اند.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه در جاده‌های سطح استان تعداد ۹۶ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۳ مورد از این نقاط اصلاح‌شده، ۳۵ نقطه به‌صورت موقت آشکارسازی شده و ۱۸ نقطه هم در دست اقدام است.

سرهنگ اسپیدکار با تأکید بر اینکه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث وقوع تصادفات است، از شهروندان عزیز خواست تا ضمن همکاری با مأموران پلیس‌راه و عوامل راهداری، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا