Categories: کردستان

افزایش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان/همکاری مردم با پلیس مبارزه با مواد مخدر از طریق شماره ۱۲۸

سیروس یاوری با حضور در دفتر خبرگزاری برگزیده های ایران کردستان و در مصاحبه با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: در حوزه مقابله و مبارزه با فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ طرح‌های مختلفی و به صورت جهادی در سطح استان اجرا شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اضافه کرد: اعتقاد داریم مبارزه باید با بنیان جرم باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد که فروشندگان مواد مخدر اعم از خرده‌فروشان و یا عمده‌فروشان از بنیان‌های جرم محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که مبارزه جدی علیه توزیع و عرضه صورت گرفت دسترسی به مواد و در نهایت، مصرف در جامعه کاهش می‌یابد.

یاوری خاطرنشان کرد: وقتی توزیع‌کننده نتواند به آسانی توزیع کند و عرضه برایش سخت شود در نتیجه نرخ اعتیاد در استان کاهش پیدا خواهد کرد‌.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان افزود: طرح به صورت پایلوت در شهر سنندج اجرا شده و به سایر شهرستان‌های استان نیز ابلاغ خواهد شد.

یاوری اظهار کرد: خانه‌هایی شناسایی کردیم که گاها به صورت تیمی و خانوادگی کار می‌کردند و کسی به آنها شک نمی‌کرد.

پلمپ خانه‌هایی قفسه‌ای توزیع‌کننده مواد مخدر

وی اضافه کرد: تعدادی از این خانه‌ها را پلمپ کردیم هرچند با کمک دستگاه قضا این روند ادامه خواهد داشت و با سایر افراد و خانه‌های شناسایی‌شده برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اذعان کرد: با کار جهادی و همراهی و همدلی مردم و حمایت دستگاه قضا تا ریشه‌کنی مواد مخدر در استان تلاش می‌کنیم.

وی اذعان کرد: مقابله با عرضه‌کنندگان اصلی مواد مخدر موجب جمع‌آوری کامل خرده‌فروشان در محلات شده و این مهم در سطح استان تداوم خواهد داشت.

اجرای ۱۵۰۰ طرح مبارزه با اعتیاد در کردستان

یاوری عنوان کرد: در زمینه جمع‌آوری معتادین متجاهر هم بیش از یک‌ هزار و ۵۰۰ طرح اجرا شده و حدود ۹۰۰ نفر معتاد جمع‌آوری شدند که بیش از ۴۰۰ نفر آنان، معتاد متجاهر بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اضافه کرد: متاسفانه نبود کمپ ماده ۱۶ یکی از مشکلات و موانع در مسیر ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در استان است.

وی عنوان کرد: در صورتی که مکان مناسبی ایجاد شود در کمتر از ۲۴ ساعت تمامی معتادین متجاهر در استان را جمع‌آوری می‌کنیم.

یاوری در ادامه و در پاسخ به اینکه وعده انتظامی در مورد استقرار کیوسک نگهبانی در تپه شیخ سلام و جمع‌آوری معتادین در این مکان زیارتی، گفت: تا کنون چندین طرح طی در این مکان اجرا و معتادین و فروشندگان مواد مخدر جمع‌آوری شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری معتادین متجاهر به ویژه در تپه شیخ سلام و سایر اماکن مقدس و خاصتا قبرستان‌ها برنامه ویژه داریم که البته در این زمینه باید شهرداری و رسانه‌ها کمک کنند.

وی از افزایش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشترین کشفیات مربوط به مرکز استان است و تریاک بیشترین فراوانی در توزیع و مصرف مواد مخدر در استان دارد.

یاوری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: مردم نقش مهمی در کمک به نیروی انتظامی در مبارزه با توزیع مواد مخدر و اعتیاد دارند و می‌توانند اطلاعات خود در این زمینه را از طریق شماره تلفن ۱۲۸ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش با ۱۹ضربه چاقو: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

۲۶ فروردین امسال، صدای درگیری و فریادهای زن و مردی جوان در یکی از خیابان‌های…

60 دقیقه ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول…

1 ساعت ago

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

1 ساعت ago

قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول

بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص…

1 ساعت ago

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

اخیرا در فرودگاه مک‌دیل (پایگاه نیروی هوایی فلوریدا) در آمریکا، یکی از هواپیماها نتوانست پرواز…

1 ساعت ago