کرمان

امام جمعه جیرفت: مسؤولان چرخه تکرار مشکلات کشاورزی جنوب کرمان را متوقف کنند

به گزارش برگزیده های ایران از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: کشاورزان جیرفت و جنوب هرساله با چرخه‌ای از مشکلات تکراری مواجه‌اند که مسؤولان ارشد استانی و ملی باید از آن جلوگیری کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: ایجاد صنایع تبدیلی محصولات پیاز، سیب‌زمینی و گوجه می‌تواند بخش قابل توجهی از زیان کشاورزان را مهار کند.

وی با قدردانی از رفع مشکل پل دوم هلیل، تصریح کرد: نظارت و پایش زیرساخت‌ها باید همواره در دستور کار باشد و با اصلاح به هنگام نواقص از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: همت سپاه برای آبرسانی به تعدادی از روستاها با شایسته تقدیر است؛ اما از روستاها که بگذریم، مردم در خود شهر جیرفت و حاشیه آن همچون خالق‌آباد نیز با مشکل مواجه‌اند و مسؤولان باید با اقدام جهادی آب مورد نیاز را تامین کنند

امام جمعه جیرفت بیان کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها باید یکی از اولویت‌های دولت باشد و یکی از راهکارهای آن، عدم اعتماد به دشمن و تکیه کردن بر توان ملی است.

حجت‌الاسلام تارم افزود: ظرفیت‌های سرشار جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه نیروی انسانی توأم با یک‌صدایی قوای سه گانه کشور باید به‌کار گرفته شود.

وی گفت: ناهماهنگی در برخی وزارتخانه‌ها نظیر کشاورزی و صمت موجب مشکلات عدیده‌ای است و دولت باید مدیرانش را وادار به حرکت بر مدار برنامه‌ای جامع و دقیق کند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اهمیت سفر اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دیپلماسی نظامی قوی جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت و برای خاورمیانه امیدآفرین است.

حجت‌الاسلام تارم عنوان کرد: ایران اسلامی قادر به تامین امنیت منطقه است و ثمره حضور آمریکا و فاجعه آفرینی‌های آن بر همگان روشن است که تاسیس داعش نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مشکل امروز جهان اسلام، فاصله‌گرفتن از سبک زندگی نبوی و عدم توجه به سخنان و رفتار خاتم الانبیا(ص) است.

امام جمعه جیرفت افزود: کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان ثمره این سهل‌‌انگاری است و راه علاج آن نیز الگوبرداری عملی از پیامبر اسلام(ص) است.

وی ابراز داشت: وحدت به عنوان یک اصل قرآنی و قانونی، یکی از ضروری‌ترین مسائل جهان اسلام چرا که وحدت جامعه اسلامی بویژه وحدت مذاهب رمز تحقق امت واحده است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امام صادق(ص) الگوی مهندسی اقدام فرهنگی و اجتماعی است، افزود: تربیت نیروهای تخصصی در عرصه‌های مختلف به تأسی از آن امام(ره) راه سامان امور و مسائل فرهنگی جامعه است.

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: موفقیت در امور فرهنگی نیازمند مدیریت واحد، منسجم و پرهیز از جزیره‌ای عمل کرد است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا