Categories: سلامت

امام جمعه دامغان: مشکلات درمانی جامعه با توزیع عادلانه پزشک رفع شود

به‌ گزارش برگزیده های ایران، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، بیان کرد: توزیع عادلانه پزشک موضوع بسیار مهمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و باید در این زمینه، به مناطق دوردست توجه شود و با رعایت عدالت همه مناطق کشور مدنظر باشد تا مشکلات درمانی جامعه با توزیع پزشکان رفع شود.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با پرستاران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات مهمی از تلخ و شیرینی زندگی و کار این قشر زحمتکش داشتند که باید با دقت مطالعه شود. 

رستمیان تصریح کرد: رفع دغدغه و مشکلات پرستاران از جمله امنیت شغلی و کمبود نیرو، موضوع مهمی است که مقام معظم رهبری در این زمینه تذکرهایی به مسوولان دادند که امیدواریم با سیاست‌های ابلاغی، مشکلات این قشر رفع شود. 

وی بهداشت را مقدم بر امر درمان دانست و اظهار داشت: امروز بهداشت امری مهم و اولویت هر جامعه است که باید به تغذیه و سلامتی اهمیت داد تا از بروز مشکلات پیشگیری کرد.

رستمیان تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان سمنان در اولین سفر شهرستانی خود به دامغان سفر کرد و در این سفر، دیدارهای چهره به چهره با مردم، حضور در روستاهای محروم، شرکت در شورای اداری و جلسات حوزه و دانشگاه را دنبال کرد. 

رستمیان به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه ۲ جایگاه علمی هستند که پیوند آن‌ها ثمره آبادی دین و دنیای مردم است که مرور زندگینامه شهیدان مفتح و مطهری ما را در این هدف کمک می‌کند.

امام جمعه دامغان به آغاز دهه فاطمیه اشاره کرد و گفت: عزاداری فاطمیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و باشکوه برگزار شود چرا که فاطمیه نوعی جهاد تبیین است و باید حقایق درخصوص ولایت امیرالمومنین(ع) بیان شود و علمای اهل سنت و شیعه باید ولایت را بر معیار وحدت انجام دهند تا روشنگری لازم برای مردم انجام شود.

admin

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

6 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

6 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

6 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

6 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

6 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

6 ساعت ago