امسال، ۴۰ واحد صنعتی غیرفعال در آذربایجان‌غربی احیا شده‌اند

امسال، ۴۰ واحد صنعتی غیرفعال در آذربایجان‌غربی احیا شده‌اند

به گزارش برگزیده آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، عبدالحمید سرتیپی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت افزایش تولید در استان ۱۳۵ واحد صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی افزود: برای بهره برداری از ۱۳۵ واحد ایجادی در استان بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۷ هزار و ۸۱۳ نفر فراهم شده است.

سرتیپی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۸ واحد صنعتی در استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که برای بهره برداری از این واحدهای تولیدی صنعتی ۱۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است که این واحدها زمینه اشتغال مستقیم را برای ۶۲ هزار و ۳۲۹ نفر فراهم ساخته اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای صنعتی در استان گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۸۴۳ فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شده است که برای ایجاد و راه‌اندازی این واحدهای جدید تولیدی صنعتی بیش از ۳۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۲ هزار و ۲۶۹ نفر فراهم خواهد شد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۴۰ طرح صنعتی دارای جواز تأسیس معتبر در استان در حال تکمیل واحد برای بهره‌برداری وجود دارد که در این طرح های صنعتی بیش از یک میلیون و ۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال برای ۷۲ هزار و ۳۴ نفر فراهم شود.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی صنعتی استان در ۹ ماهه نخست امسال عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه برای افزایش تولید واحدهایی که با ظرفیت پایین در حال تولید بودند ۸ میلیون و ۸۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است همچنین برای تکمیل ۱۴ طرح تولیدی صنعتی در استان ۴ میلیون و ۶۹۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت گردیده است.

سرتیپی اضافه کرد: در بازه زمانه ۹ ماهه نخست امسال با برگزاری جلسات متعدد بخصوص اجرای مستمر یکشنبه‌های حمایت از تولید ۴۰ واحد صنعتی غیرفعال احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شدند که با احیاء این واحدهای تولیدی صنعتی ۳۶۵ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

4 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

4 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

4 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

4 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

4 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

4 ساعت ago