Categories: مرکزی

امضای تفاهم‌نامه همکاری جمعیت هلال احمر و منابع طبیعی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک پیرو امضای تفاهم‌نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و لزوم امضا و اجرای مفاد آن در سراسر کشور، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرعامل و جمعی از شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان مرکزی، مدیر کل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تفاهم‌نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به امضا رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به سابقه فعالیت‌های متعدد و بی‌شمار این جمعیت در حوزه حفاظت از محیط زیست، گفت: آلودگی‌زدایی، فرهنگ‌سازی و درخت‌کاری از فعالیت‌های داوطلبان و جوانان همیشه در صحنه این جمعیت در نقاط مختلف استان است.

علیرضا محمودی ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه است که بر اساس تفاهم‌نامه مذکور، هماهنگی لازم جهت اعزام مربیان برای ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اعضای منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان مرکزی انجام خواهد شد تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی، هنر خود یا دگر امدادی را بکار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث موجود در طبیعت، به‌ویژه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان که در تفاهم‌نامه قید شده است، تشکیل تیم‌های داوطلبانه مقابله با آتش‌سوزی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهد بود تا در صورت بروز حوادث مذکور، به مشارکت در عملیات اطفاء بپردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان داشت: همکاری در سازمان‌دهی و به‌کارگیری اعضای هلال احمر جهت تشکیل همیاران طبیعت، جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیز از دیگر اقدامات هلال احمر استان طی این تفاهم‌نامه خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این جلسه گفت: مهمترین دغدغه ما محافظت از منابع طبیعی است و در تعامل با جمعیت هلال احمر، معتقدیم در آینده نزدیک شاهد تحقق بسیاری از اهدافمان برای حفظ و بهبود منابع طبیعی در استان مرکزی با ورود اعضای جمعیت هلال احمر خواهیم بود.

عبدالحسین محمدی بیان داشت: همکاری مشترک و هم‌افزایی در راستای مأموریت‌ها و وظایف هر دو سازمان، ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه، ارتقای سطح علمی و فنی جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در موضوع‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف امضای این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: مقرر شد در راستای اجرای بندهای تفاهم‌نامه هر سه ماه یک‌بار جلسه‌ای جهت پیگیری اقدامات صورت گرفته برگزار شود.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

3 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

3 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

3 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

3 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

3 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

3 ساعت ago