امنیت مطلوب مرزهای سیستان و بلوچستان/ساخت شهرک مسکونی برای مرزبانان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در چند ماه گذشته شیب امنیت در سیستان و بلوچستان رو به صعود بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امنیت سیستان و بلوچستان امنیت کل کشور است، برای همین مرزبانی این استان از اهمیت خاصیت برخوردار است.

وی ادامه داد: نمره مرزبانی این استان قابل قبول است از شمال تا جنوب این استان را بازدید کردیم امنیت خوبی حاکم است.

سردار گودرزی ادامه داد: اختصاص دستگاه‌های الکترونیکی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات نوین و نیروی انسانی با مهارت لازم رمز موفقیت مرزبانی این استان است.

وی گفت: تعداد زیادی دستگاه‌های التکرونیکی به این استان اختصاص داده شد، منازل سازمانی مورد نیاز همکارانمان را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: چندین گذر مرزی و بازارچه مرزی در این استان در حال توسعه است  و برای اینکه فعالیت بازارچه ها با توجه به نیاز کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به صورت شبانه روزی شود نیز هیچ مشکلی نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه جذب و استخدام در این استان تکمیل نشده  هماهنگی لازم جهت رفع موانع و بروکراسی اداری در مرحله گزینش و استخدام در این استان انجام شد.

وی با اشاره به خدمات رفاهی برای مرزبانان گفت: ساخت شهرک سازمانی در مرکز استان و شهرهای مرزی در اولویت قرار دارد و به محض تامین زمین اعتبار لازم برای احداث اختصاص داده خواهد شد.

سردار گودرزی اضافه کرد: امروز در سیستان و بلوچستان  توفیقی حاصل شد برای مهارت افزایی همکارانمان مرکز شبیه‌سازهای سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و تعداد زیادی منازل سازمانی که مورد نیاز همکارانمان بود را  در مرکز استان افتتاح کردیم.

وی اظهارداشت: در نشست کار ویژه مرز در خدمت استاندار  سخت کوش سیستان و بلوچستان بودیم و در جلسه با مدیران کل و معاون استاندار در مورد پایانه های مرزی و تسهیل در نظام اقتصادی در این استان هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: هماهنگی بین گمرک و پایانه مرزی بویژه داد و ستد با کشورهای همسایه، موضوع انسداد مرز، جاده‌های مرزی، آبرسانی  و برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی، هوشمندسازی مرزهای این استان و ساماندهی شناورهای دریایی هماهنگی در استانداری و کمیسیون ویژه مرز انجام و مصوبات خوبی در بحث پدافند غیرعامل انجام گرفت که همه اینها می تواند در امنیت پایدار استان اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان نسبت به همه استان‌های کشور تعداد همکارانمان ارتقا پیدا کرده و تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی مانند هلی شات، کوادکوپتر و پهپاد به این استان اختصاص یافته که در پایش مرزهای طبیعی منطقه می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ر


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای تمدید بازنشستگی معلمان و تشویق…

24 دقیقه ago

“هیئت امنای محلات تهران” چه کارکردی دارد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران کارکرد هیئت امنای محلات شهر تهران را که به تازگی…

24 دقیقه ago

وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو…

25 دقیقه ago

قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران اجتناب داشته باشد

رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف قضات جدیدالورود دستگاه قضایی گفت: قاضی نباید از مشورت…

26 دقیقه ago

ثبت‌نام حضوری و الکترونیک کلاس اولی‌ها از امروز

والدینی که فرزندشان مهر ۱۴۰۳ به کلاس اول دبستان می‌رود از امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت…

27 دقیقه ago

ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی

سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون خدمت دارویی در…

27 دقیقه ago