Categories: تهران

انتخاب شهردار قدس در هاله‌ای از ابهام/ مدیر پشت میز نشین به‌درد دولت رئیسی نمی‌خورد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات آتش نشانی عصر امروز برگزار شد، با اشاره به فرازی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اظهار کرد: پست و جایگاه ممکن است برای مسوولی آسیب تکبر و غرور همراه داشته باشد که میبایست با نگاه، بینش و معنویت متواضعانه مدیریت کرد.

وی ضمن قدردانی از سرپرست فرمانداری قدس نسبت به عدم نصب بنرهای تبریک گفت: این حرکت باید فرهنگ سازی شود و لازم است مدیران دیگر نیز در انتصاب های خود از این حرکت الگو بگیرند.

امام جمعه شهرقدس تاکید کرد: مشکلات شهرستان در عرصه‌های مختلف احصا و اولویت‌بندی شود و برای حل آنها در راهبرد نگاری، برنامه‌نویسی و ارائه راهکار از نخبگان استفاده شود.

جوکار خطاب به نماینده مجلس افزود: مجلس برای برخی از مسایل و مشکلات باید قانون جدید تصویب کند و یا بعضی قوانین را اصلاح و به روز رسانی کند که از جمله می‌توان به ناهنجاری‌های اجتماعی، پدیده های کشف حجاب، سگ گردانی و آلودگی های صوتی نیازمند قانون مناسب، بازدارنده و برخورد کننده است.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه‌های مشورتی با جوانان و نخبگان تشکیل دهید و راه رسم مطالبه گری را آموزش دهیم، امروز اتاق‌های کار در فضای مجازی نیز وارد شده و باید پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های مردم بود و با روی گشاده از آنها استقبال کرد.

امام جمعه شهرقدس خطاب به سرپرست فرمانداری گفت: بیش از سه ماه است که شهردار منتخب بلاتکلیف است و شهر در هاله‌ای از ابهام و سردرگمی و معطل انتخاب شهردار است که میبایست تکلیف این موضوع هرچه زودتر روشن شود.

انقلاب اسلامی را به ساختار اداری وارد کنیم

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت روز مجلس شورای اسلامی و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: با ورود به چهلواره دوم انقلاب اسلامی، توطئه های متعددی علیه جمهوری اسلامی وجود داشته و تمام توجه دشمن بر ممانعت از الگوگیری از نظام حاکمیتی دینی است که برای جلوگیری از آن می‌بایست با کارآمدی و خدمت درست مبارزه کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار درخشانی دارد و هیچ حاکمیتی این چنین دستاوردها را در طول دوره خود نداشته، گفت: برخی از مشکلات موجود در ساختار اداری مانع اجرای روند امور می‌شود و بعضی مشکلات کلی بوده اما می‌توان با تغییر ساده‌ای در دیدگاه و ساختار اداری رضایت مندی ایجاد کرد و طعم شیرین خدمت را به مردم انتقال داد.

نماینده مجلس افزود: جلسات شورای اداری باید در جهت انتقال تجربیات و رضایت مندی مردم برگزار شود و در اتاق مسوولان هر روز بر روی مردم باز باشد و اگر این اصل را رعایت کنیم و انقلاب اسلامی را در ساختار اداری وارد کنیم، میتوانیم موفق باشیم و مردم را از خدمات انجام شده رضایتمند کنیم.

نتیجه مصوبات به مردم اعلام شود

وحید گلیکانی سرپرست فرمانداری قدس در ادامه خاطر نشان کرد: همه مسوولان ید واحده در خدمت‌رسانی به مردم هستند و امکاناتی که در اختیار داریم امانتی است که به‌واسطه جان‌فشانی ایثارگران و رزمندگان به ما سپرده شده است.

وی گفت: در این جنگ نرم، اگر کوچکترین حرکت نادرست صورت گیرد ضربه به نظام وارد میشود و مسوولان باید خالصانه خدمت کنند و اگر نتوانند اینگونه خدمتی داشته باشند، میدان خدمت را از دست داده‌اند.

سرپرست فرمانداری قدس افزود: همیشه مشکل بودجه نیست و باید با مهارت، ظرفیت‌‌سنجی و دغدغه مندی، مشکلات کمبود بودجه را رفع کرد.

وی به نبود هلال احمر پس از ۱۲ سال در شهرستان شدن قدس اشاره کرد و در ادامه گفت: برخی از ادارات هنوز در شهر مستقر نشده اند و بعضی از مدیران مشکلات حوزه خود را از مدیران کل پیگیری نمی‌کنند و افزایش گروه‌های مطالبه گری ناشی از سوء مدیریت و ضعف عملکرد مدیران است.

سرپرست فرمانداری قدس با بیان اینکه در تمامی موارد سرلوحه کار باید قانون مورد توجه قرار گیرد، افزود: برخی روسای ادارات در ساعات اداری در اداره نیستند و عدم حضور در ادارات باید به صورت کتبی به فرمانداری اعلام شود.

وی با تاکید براینکه تمامی صورتجلسات باید مورد رصد قرار گیرد و مصوبات پیگیری و نتیجه آن به مردم اعلام شود، در ادامه گفت: مدیری که قرار است پشت میز بنشیند و کار میدانی نکند به درد دولت رییسی نمی‌خورد.

گلیکانی خاطر نشان کرد: تفویض اختیار توسط استاندار به فرمانداران داده شده و هر مدیری که نتواند با استفاده‌ از ظرفیت‌ها، مشکلات مردم را برطرف کند، در خدمت‌رسانی و ادامه مسیر موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات تصفیه خانه فاضلاب گفت: در سال ۸۹ سیستم تصفیه خانه با استفاده از بودجه شهرستان مستقر شد اما پساب آن هرز می‌رود و با فاضلاب صنعتی ترکیب شده و به دشت های شهریار وارد میشود، آیا طی این سال‌ها نمیتوانستیم نسبت به بهینه مصرف کردن پساب فاضلاب مدیریت کنیم و در این ۱۰ سال از این آب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

گلیکانی در انتها خاطر نشان کرد: در حوزه تنظیم بازار، ورزش و جوانان، علم و پژوهش و سایر حوزه‌ها باید برنامه داشته باشیم و طوری با مردم رفتار کنیم که پاسخ مناسب از مردم دریافت کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵


خبرگزاری فارس

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

3 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

3 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

3 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

3 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

3 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

3 ساعت ago