سیاسی

انتصاب ۲ استاندار و نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای اجرای نقشه ملی مقابله با فساد

به گزارش برگزیده های ایران، اعضای دولت پس از بررسی برنامه ها و سوابق استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان فرزاد مخلص الائمه و سید محمد تقی شاهچراغی را به ترتیب به عنوان استانداران استان های مرکزی و قم تعیین کردند.

آقای مخلص الائمه دارای مدرک دکتری مدیریت آینده پژوهی و کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت صنعتی است.

وی پیش از این به عنوان معاون راهبردی و مدیر منابع سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل امور نفت، نیرو و ارتباطات و معاون گروه بازرسی صنعت و معدن فعالیت داشته است.

آقای شاهچراغی متولد ۱۳۴۳ در سمنان و دارای مدرک تحصیلی و دانشجوی دکتری مدیریت است.

وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت های مختلفی همچون آموزش و فرماندهی عملیات ها در استان های مختلف کشور را برعهده داشته و به عنوان فرمانده نمونه کشوری در سطح نیروهای مسلح کشور برگزیده شده است.

** تعیین نماینده ویژه رئیس جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی

هیئت وزیران در ادامه جلسه، به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آقای حسن درویشیان را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به منظور هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی تعیین کرد.

لازم به ذکر است، تصمیمات نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی موضوع یاد شده، در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم الاجراست و نماینده ویژه رئیس جمهور موظف است گزارش عملکرد ماهانه خود را به رئیس جمهور ارایه دهد.

** دولت درخصوص نحوه ادامه بررسی لوایح تقدیمی به مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری کرد

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت امور مجلس رئیس جمهور و به استناد ماده (۴۲) آیین نامه داخلی دولت، درخصوص ادامه بررسی یا استرداد لوایح جاری در دولت یازدهم مجلس شورای اسلامی و لوایحی که اعلام وصول نشده اند، تصمیم گیری کرد.

** درخواست ادامه رسیدگی به «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان» در مجلس

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و در اجرای ماده (۱۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مقرر کرد «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان» در دستور کار مجلس قرار گیرد.

** اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اصلاح شد

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان و رفع ابهام های موجود درخصوص اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح اساسنامه مذکور موافقت کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا