مازندران

انتقاد شراره‌ رخام از استفاده سطحی و محدود گویش‌ها در طنز

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان سوادکوه، «ماندن در وضعیت آخر» که این روزها در شهرستان سوادکوه فیلم‌برداری می‌شود، فیلمی نیمه بلند است که بخشی از زندگی ساده روستایی، فرار مغزها و توانمندی‌ها و زیبایی‌های کشور را به نمایش می‌گذارد.

احمد خواجوند، تهیه کننده و بازیگر فیلم «ماندن در وضعیت آخر» با بیان اینکه این فیلم سه ماه، پیش تولید داشته است، از به پایان رسیدن فیلم‌برداری کار در روستای پاشاکلای بخش زیراب شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: این فیلم در کانال ویژه قرار می‌گیرد تا شبکه‌های تلویزیونی از آن استفاده کنند و حضور فیلم در جشنواره‌های خارجی هم در حال پیگیری است.

*‌نمایش صمیمیت زندگی روستایی

کارگردان فیلم «ماندن در وضعیت آخر» نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران از هماهنگی و همکاری اهالی روستای پاشاکلا سوادکوه تقدیر کرد و افزود: روایت رئال زندگی روستایی سید‌علی‌اصغر عمادی و خانواده وی بخشی از این فیلم است.

محسن نجفی‌سوادکوهی، عنوان کرد: در این فیلم همچنین تفاوت زندگی روستایی و شهری، اتفاق‌های حضور دو پزشک در روستا و صمیمیت و گرمی زندگی روستایی به تصویر کشیده شده است.

*ظرفیت سوادکوه برای ایجاد شهرک سینمایی

شراره رخام از بازیگران فیلم «ماندن در وضعیت آخر» که در نقش «ماریا» هنرنمایی می کند در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در سوادکوه به نحوه حضورش در این فیلم اشاره کرد و گفت: پس از تماس تهیه‌کننده فیلم و مطالعه سناریو به حضور و ایفای نقش در فیلم علاقه‌مند شدم.

وی در ادامه شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های طبیعی شهرستان سوادکوه را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: با وجود مناطق زیبای طبیعی در سوادکوه، ساختن فیلم در تهران اشتباه است و این مناظر و زیبایی‌های مختلف، ایجاد شهرک سینمایی در این شهرستان در معرفی قابلیت‌ها مهم است.

*توانمندی چند‌جانبه گویش‌ها

این هنرمند با اشاره به اهمیت گویش‌ها در تقویت محتوای فیلم‌ها، از استفاده سطحی و محدود گویش‌ها در طنز انتقاد و کرد و‌ افزود: از گویش‌ها می‌توان در درام و سایر حوزه‌ها هم بهره گرفت که توانمندی چند جانبه دارد.

به گزارش فارس، برخی از عوامل فیلم «ماندن در وضعیت آخر» عبارتند از؛ تهیه ‌کننده: احمد خواجوند، کارگردان: محسن نجفی، نویسنده عمادالدین محمدپور، مدیر تصویربرداری: فرشاد قاسمیان، مدیر صدابرداری: داوود قلی‌پو، بازیگران: احمد خواجوند، شراره رخام، سید‌علی‌اصغر عمادی و سمیه جعفریان

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا