به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز در آیین آغاز طرح کنترل هوشمند پارک حاشیهای شهر تهران که با حضور جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سید مجتبی شفیعی؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از پروژههای ارزشمند در حوزه حمل و نقل هستیم که امیدواریم این فرآیند استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در شهر شاهد بینظمی پارک حاشیهای هستیم، گفت: این مسئله منجر به بیعدالتی استفاده از فضاهای پارک حاشیهای و نارضایتی شهروندان شده است چرا که همه شهروندان نمیتوانند به صورت عادلانه از فضاهای پارک حاشیهای استفاده کنند.
تشکری هاشمی افزود: به عنوان مثال برخی از افراد خودروهای خود را در خیابانهای مختلف پارک میکنند و تا پاسی از شب مکان خودروهای خود را تغییر نمیدهند و این بیعدالتی در حق کسانی است که جای پارک پیدا نمیکنند و با اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیهای شهر تهران شاهد عدالت در پارک حاشیهای خواهیم بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حوزه حمل و نقل شهرداری تهران باید از ظرفیتها و پتانسیلهای نوین و از ابزارهای فناوری در این حوزه بهره ببرد، گفت: قطعا با استفاده صحیح میتوانیم رضایتمندی شهروندان را داشته باشیم.
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیهای شهر تهران تصریح کرد: حتما این قدم خوبی است ولی قدم پایانی نیست و در سایر موضوعات نیز باید با همین رویکرد و مبتنی بر دانش و فناوریهای جدید حرکت کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه قطعا هزینههایی که برای احداث پارک حاشیهای در سطح شهر تهران با استفاده از فناوریهای نوین میشود سرمایه محسوب میشود، افزود: این موارد یک سرمایه برای شهر تهران است و امیدواریم مسئولان در حوزه حمل و نقل خساست در این حوزه به خرج ندهند و اقدامات موثری را در ادامه شاهد باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران استفاده از فناوریهای نوین را موضوع مهمی دانست و گفت: این موارد میتواند باعث کاهش تصادفات و کاهش مرگ و میرها باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به تردد زائد در شهر پایان بدهیم باید به سمت هوشمندسازی حرکت بکنیم، تصریح کرد: امروزه دیگر ایجاد شهرهای هوشمند آرزو نیست و وظیفه ابتدایی مدیریت شهری تلقی میشود.
به گزارش برگزیده های ایران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در بخش دیگری از این برنامه اظهار کرد: مدل حمل و نقل عمومی مشهد با ۴ پایتخت برتر دنیا برابری میکند اما از بیانضباطی رنج میبرد.
وی بیان کرد: انضباط ترافیکی برای ما بسیار اهمیت دارد، به طوری که ما ۵ میلیون خودرو در شهر تهران داریم و باید انضباط در این حوزه داشته باشیم تا تردد و پارک آنها مشکلساز نشود.
بهرامی با بیان اینکه پارک حاشیهای به منظور محدودیت برای مردم نیست، گفت: این مسئله باعث زندگی راحت شهروندان خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین سودی که شهرداری از اجرای این سود میبرد مسئله انضباط شهری است، خاطرنشان کرد: إنشاءالله در گامهای بعدی شاهد افزایش خودروهای پلاکخوان در سطح شهر تهران خواهیم بود.
/