Categories: کرمانشاه

انجام ١۵ میلیون واکسیناسیون رایگان و بهادار دامی در کرمانشاه

انجام ١۵ میلیون واکسیناسیون رایگان و بهادار دامی در کرمانشاه

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، با اشاره به شعار امسال هفته دامپزشکی با عنوان «دامپزشکی و یک قرن خدمت» اظهار کرد: تلاش مجموعه دامپزشکی در راستای تحقق چهار کلمه «خوراک دام سالم، دام سالم، انسان سالم و غذای سالم» است.

وی افزود: فعالیت دامپزشکی در ۲ حوزه پیشگیری و برخورد با بیماری‌های دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تلاش برای ارتقاء بهداشت عمومی منتج به انسان سالم می‌شود که محور توسعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات میدانی که از ۱۴ مهر سال گذشته تا ۱۴ مهر ماه سال جاری در حوزه پیشگیری از بیماری‌های استراتژیک و غیر استراتژیک دامی مشترک بین انسان و دام انجام شد شامل ١۵ میلیون واکسیناسیون دام است که بیش از ۱۰ میلیون از آن به صورت رایگان و چهار میلیون از آن بهادار بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: این واکسیناسیون طیف پیشگیری از بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان، آبله و بیماری‌های مشترک از جمله هاری، سیاه زخم و تب مالت را در بر می‌گیرد.

حیدری بیان کرد: علاوه بر این‌ برای مناطق محروم «قرارگاه محرومیت زدایی» و جهاد دامپزشکی به مدت ۲ سال است که در مجموعه دامپزشکی به عنوان پیشرو تشکیل شده است.

وی گفت: معاینه و ویزیت رایگان دام سبک و سنگین، سمپاشی رایگان دام، سمپاشی رایگان جایگاه دام و آموزش و ترویج و به روز کردن دامداران و عشایر در مناطق صعب العبور و محرومی که امکان خدمات بخش خصوصی در آنجا وجود ندارد، انجام شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: هر هفته یک روستا و یک منطقه عشایری مد نظر بوده و تا کنون بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین ویزیت رایگان شدند.

وی ابراز کرد: سمپاشی بالغ بر یک میلیون و ۳٠٠ هزار راس بدن دام علیه بیماری‌های انگلی به خصوص در ایام تابستان و در ایام بهار که امکان تکثیر تب کریمه کنگو بالا است، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از سمپاشی جایگاه دام انجام شد و علاوه بر این برنامه‌های پایش و مراقبت، آموزش و ترویج اجرا و با توزیع بروشورهای بهداشتی اقدام به آگاه‌سازی بهره‌برداران کردیم.

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

12 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

12 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

12 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

12 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

12 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

12 ساعت ago