Categories: کردستان

انجام ۱۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سنندج/فوت ۱۳ شهروند در حوادث

سهیل فضل وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج،  اظهار کرد: آتش‌نشانان این سازمان در راستای امدادرسانی بموقع به شهروندان همواره با آمادگی کامل در حفظ جان و مال همشهریان گرامی در زمان بروز حوادث تلاش می‌‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی سنندج در هفت ماهه امسال یک‌هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را در سطح شهر انجام داده‌اند که ۶۶۳ عملیات از این تعداد اطفاء حریق و ۶۲۴ عملیاتمربوط به امداد و نجات بوده است.

وی عنوان کرد: از ۶۶۳ فقره عملیات اطفاء حریق صورت گرفته در هفت ماهه امسال؛ ۲۷۲ فقره مربوط به اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع، ۲۰۶ فقره مسکونی، ۶۰ فقره خودرو و ماشین آلات، ۳۷ مورد تجاری، ۳۸ مورد ضایعات و زباله، ۱۴ مورد انبار، ۱۲ مورد اداری، تاسیسات شهری ۴ مورد، صنعتی ۳ مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تجمعی و آموزشی یک مورد و ۱۵ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

نجات ۱۸۴ نفر از آسانسور

وی همچنین افزود: ۲۶۷ مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۱۸۴ مورد گیر کردن در آسانسور، ۵۲ فقره تصادف، گیرکردن انگشتر ۲۴ فقره، محبوس شدن در اماکن ۱۴ مورد، ۸ فقره سقوط در چاه و ریزش چاه، ۴ مورد انفجار گاز، آبگرفتگی و سیلاب ۴ فقره، ۳ مورد ریزش آوار، سقوط اشیاء و اجسام ۳ مورد، سقوط از ارتفاع ۴ مورد، عملیات غواصی ۲ مورد، برق گرفتگی یک مورد، خفگی و گازگرفتگی یک مورد و ۵۳ فقره سایر موارد از ۶۲۴  فقره عملیات انجام شده امداد و نجات بوده است.یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

فضل‌وزیری تصریح کرد: از یک‌هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات؛ ۹۳۹ ماموریت در داخل محدوده شهر، ۴۲ عملیات در خارج از محدوده و ۳ مورد از ماموریت های انجام شده در محدوده روستاها بوده است.

فوت ۱۳ شهروند سنندجی در حوادث

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در عملیات های انجام شده؛ ۶۴ نفر از شهروندان و یک نفر از آتش‌نشانان مجروح و ۱۳ نفر از شهروندان نیز متاسفانه فوت شده‌اند.

وی تاکید کرد: ۲۰۸ نفر از همکاران تحت آموزش درون سازمانی قرار گرفته‌اند و ۲۴۹ نفر نیز از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و مدارس و پیش دبستانی به صورت برون سازمانی آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

14 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

14 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

14 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

14 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

14 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

14 ساعت ago