Categories: اجتماعی

اهتمام دولت جدید نسبت به بهبود وضع حمل و نقل عمومی/ افزایش اتوبوس‌ها در ۲۱۰ خط پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید در پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که امروز در حوزه حمل و نقل عمومی مشهود است و قابل افتخار بوده اراده دولت برای افزایش سطح خدمات در کشور است.

وی افزود: سطح خدمات در کشور هم به واسطه سایر دستگاه‌ها و هم به واسطه شهرداری در حال تحقق است و مشکلاتی که دولت‌ها نسبت به حمل و نقل عمومی داشته‌اند ان‌شاءالله حتما اکنون جبران خواهد شد.

شهردار تهران گفت:‌در گذشته در تهران ۵۵۰ دستگاه اتوبوس ارائه خدمت به شهروندان را انجام می‌داد که با فرسودگی سنگین حوزه حمل و نقل عمومی مواجه شدیم و اکنون ۲۲۲۰ دستگاه در مدار خدمت‌رسانی فعال هستند.

زاکانی با اشاره به اینکه این آمار تعداد اتوبوس مربوط به بخش خصوصی در ۲۲۰ خط اتوبوسرانی فعال است گفت: ما تمهیداتی را دنبال می‌کنیم که تأمین اتوبوس بیشتر برای تهران صورت گیرد.

شهردار تهران از ۱۷۵ دستگاهی که قرارداد و مقدمات خرید آن فراهم شده بود امروز ۱۱۰ مورد به بهره‌برداری رسید و ۶۵ مورد دیگر طی هفته آینده به چرخه حمل و نقل افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم انجام گرفته با دولت گفت:‌سهم اتوبوس‌های تهران از طریق تهاتر با نفت افزایش خواهد یافت و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به دلیل مشکل در مخزن گاز از مدار خارج شده بود و نیاز به تعمیر داشت برطرف می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه به سمت اوج خدمت‌رسانی در تهران پیش خواهیم رفت گفت: تأمین اتوبوس‌های برقی در پایتخت را دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای اختصاص دو رام قطار توسط شهرداری تهران  به شهر قم گفت: این رام‌ها به صورت آزمایشی برای قم اختصاص داده می‌شود و مجدد بازگردانده خواهند شد البته ما بر اساس مسؤولیت خود برای همکاری با کلانشهرهای دیگر این اقدام را انجام می‌دهیم همین موضوع را برای استان البرز نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فاطمه هاشمی: طی دو سال اخیر وزارت بهداشت آمار مرگ و میر بیماران خاص را منتشر نمی‌کند/ قیمت برخی داروهای سرطان بیش از ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان است

رئیس بنیاد خیریه امور بیماری‌های خاص به برگزیده می‌گوید: «تنها بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی…

16 ساعت ago

آغاز ثبت‌نام پشت‌کنکوری‌های متقاضی «ترمیم نمره»/ جزئیات و هزینه

پشت کنکوری ها می‌توانند با ورود به سامانه بنابر گروه آزمایشی انتخابی خود، نسبت به…

16 ساعت ago

۲ شرط برای حضور زنان در استادیوم/ اظهارات انسیه خزعلی درباره تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

خزعلی گفت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت…

16 ساعت ago

طرح جدید پلیس برای «گذرگاه‌های عابرپیاده»/ این ۲ بزرگراه بیشترین آمار تصادفات پایتخت را دارد

موسوی پور با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در سال جاری نیز گفت: در فروردین…

16 ساعت ago

تصویر جدید دیوار نگاره میدان ولیعصر برای روز دختر

دیوارنگاره میدان ولیعصر رنگ جدید گرفت.

16 ساعت ago

زمین‌لرزه‌ بزرگی در راه است/ پیشگوی هلندی باز هم تاریخ جدید اعلام کرد+ عکس

زلزله‌پژوه هلندی از وقوع زمین لرزه بزرگی در روزهای ١٨ تا ٢٠ اردیبهشت ماه خبر…

16 ساعت ago