سیاسی

اهداف عملکردی ارتقای نظام آموزشی تعیین شد

اهداف عملکردی ارتقای نظام آموزشی تعیین شد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، نمایندگان در جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۸۷ این لایحه موافقت کردند. 

قوه قضائیه با مصوبه مجلس مکلف به کاهش جرم و جنایت شد
مجلس به همراه سفرای کشورهای اسلامی تحولات فلسطین را بررسی می‌کند

محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: اهداف کمی که در کمیسیون تلفیق اضافه شده جز مصادیقی محسوب می شود که بر اساس مکاتبات بین دولت و مجلس دارای بار مالی زیاد تلقی شده به صورت مثال نسبت دانشجو معلم به هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان ۲۸۰۰ همت بار مالی دارد و همچنین سرانه آموزشی مدارس با کیفیتی که ذکر شده دارای ۲۶۳ همت بار مالی است که مجموع آن هزینه پیش‌بینی نشده به همراه داد.

  وی ادامه داد: درخواست داریم برای بررسی مجدد این جدول به کمیسیون تلفیق ارجاع داده تا با هماهنگی یکدیگر متن مناسبی را ارائه نماییم.

 محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم عنوان کرد: معمولاً در برنامه‌های توسعه همچنان که در جدول رشد از رشد ۸ درصد صحبت می‌کنیم، افق برنامه را مشاهده می‌کنیم. در حوزه دانشگاه فرهنگیان که نماینده دولت به آن اشاره کرد نسبت دانشجو معلم به هیأت علمی را آورده‌ایم. باید به این سوال منطقی پاسخ دهیم که آیا دانشگاه فرهنگیان اهمیت دارد یا خیر. آیا تأکید رهبری این نیست که تمامی افراد و معلمان باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان عبور کنند. 

وی عنوان کرد: هم نظری نباید تنها در شعار بسنده شود، باید زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهیم. در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان از نظر زیرساخت و فضا با مشکلاتی مواجه شده، بعضاً کلاس‌ها در فضای آزاد برگزار می‌شود. مراکزی را در دانشگاه فرهنگیان داریم که چند برابر استاندارد لازم متأسفانه از داشتن هیأت علمی محروم هستند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان برای ما مهم است باید حداقل‌های رسیدگی به این دانشگاه را لحاظ کنیم. عنوان می‌شود که موضوع دانشگاه فرهنگیان ۲۸۰۰ همت بار مالی دارد. این در حالی است که دو ساعت از وقت نشست غیرعلنی مجلس به موضوع کمبود معلمان تخصیص پیدا کرد. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا