اولین همایش ملی توسعه صادرات طلا و جواهر در تبریز برگزار می شود

اولین همایش ملی توسعه صادرات طلا و جواهر در تبریز برگزار می شود

به گزارش برگزیده، میر محمد پور اقدم شربیانی در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تبریز افزود: تبریز به عنوان یکی از خواستگاه های طلا و جواهر کشور این ظرفیت را دارد که میزبان یکی از استانداردترین نمایشگاه های طلا و جواهر منطقه باشد.

وی ادامه داد: فعالیت بیش از دو هزار واحد در صنف طلا، جواهر، نقره و گوهر سنگ این شهر را به یکی از مهمترین قطب های طلا و جواهر منطقه تبدیل کرده است.

وی برگزاری اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته را نقطه آغازی بر تغییر نگاه جامعه به صنعت طلا و جواهر خواند و افزود: محل برگزاری این همایش نیز در نوع خود پیام بسیار مهمی دارد و آن اینکه این همایش نقطه اتصال صنعت و علم در این صنف است.

شربیانی با بیان اینکه مقالات علمی متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: میهمانان خارجی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، ترکیه، عمان، امارات، آذربایجان و عراق خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و سکه تبریز در ادامه به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه نیز از ۲۵ لغایت ۲۸ آبان ماه امسال با حضور ۸۰ غرفه در حوزه تولید و دستگاه های پیشرفته این صنعت در سالن امیر کبیر میزبان علاقه مندان داخلی و خارجی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این نمایشگاه اتحادیه های ارومیه، اردبیل و زنجان نیز همکاری بسیار ارزشمندی دارند، اذعان داشت: امیدواریم نمایشگاه تبریز نقطه عطفی در برگزاری نمایشگاه های تخصصی طلا و جواهر کشور باشد.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که به نظرتان این همایش و نمایشگاه چه تاثیری در ارتقای کیفیت و تنوع محصولات داخلی در رقابت با محصولات خارجی خواهد داشت؛ گفت: همانطوری که از نام همایش نیز مشخص است، موضوع صادرات این محصولات از کشور به عنوان اولویت انتخاب شده است و از این لحاظ تلاش داریم تا با بهره مندی از ظرفیت های سایر کشورهای جهان بستر تولیدات کیفی تر و متنوع تر در کشور را فراهم کنیم.

شربیانی تصریح کرد: برگزاری ورکشاپ های تخصصی در حاشیه نمایشگاه و همایش ملی این فرصت را فراهم خواهد کرد تا زمینه آشنایی صنعتگران با تکنولوژی های روز دنیا محقق گردد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته ۲۵ لغایت ۲۸ آبان ماه امسال در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود، همچنین اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته ۲۶ آبان ماه در تالار وحدت تبریز ترتیب می یابد.

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

ارتفاعات و روستاهای تکاب در چهل و نهمین روز بهار سفیدپوش شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بر اثر بارش برف ارتفاعات شهرستان تکاب رخت سفید برتن کردند.

1 ساعت ago

وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد

این بار سرپرست جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی وعده تسریع در اتمام آزادراه! ارومیه تبریز…

1 ساعت ago

آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد

آرمین زارعی به دلیلی فشار عصبی از ساعاتی پیش در بیمارستانی در تهران بستری شده…

2 ساعت ago

گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد

برگزیدگان جوایز پولیتزر اعلام شدند.

2 ساعت ago

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

مدیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه…

2 ساعت ago

صداوسیما در مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای ۹۵ تبلیغ پخش کرد!

در مدت ۹۵ دقیقه بازی دورتموند مقابل پاریسن‌ژرمن، ۹۵ تبلیغ به مدت ۱۸ دقیقه و…

2 ساعت ago