به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، آرش کردی، مدیر عامل شرکت برق منطقهای تهران در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: شبکه برق تهران در میان سایر استانها و موضعیت پایتخت بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به حضور مراکز مهم سیاسی، تصمیم گیری و جمعیتی ضریب حساسیت و اثری که کمبودها می گذارد بسیار زیاد است، افزود: ۲۴ درصد مشترکین صنعت برق کشور در محدوده عملیاتی تحت پوشش شرکت برق منطقه ای تهران قرار گرفتهاند.
کردی ادامه داد: امروزه ساخت و سازها در حریم خطوط برق قرار گرفته و جابجایی این خطوط نیز هزینه بسیاری را در بردارد و اکنون آنچه که از مدیریت شهری انتظار داریم این است که به صنعت برق به عنوان یک نهاد خدمت رسان نگاه کند.
مدیر عامل شرکت برق منطقهای تهران با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها برقرسانی در بخش توزیع در اختیار شهرداریهاست، گفت: باید در پایتخت یک تونل شهری برای تاسیسات ایجاد شود.
کردی درباره آلودگی هوای تهران اظهارداشت: درصد عمده این آلودگی در تهران توسط وسایل نقلیه دودزا ایجاد میشود.
وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از خودروها در دنیا به خودروهای برقی تبدیل شدهاند، گفت: اگر بتوانیم سرمایهگذاران را در بخش تجدیدپذیر به بخش توسعه خودورهای برقی متصل کنیم، این مشکل حل خواهد شد. کشور ما به لحاظ استفاده از انرژیهای خورشیدی ظرفیت بسیار خوبی دارد که میتواند زمینه بهره گیری از این موضوع را فراهم کند.
وی در ادامه گفت: میانگین مصرف خانگی در کل کشور ۳۲ درصد است اما در تهران، میانگین مصرف در بخش خانگی، ۴۲ درصد است. همچنین ۸ درصد مربوط به بخش صنعت، ۳ درصد بخش کشاورزی و ۱۵ درصد سایر مصارف را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در شبکه برق تهران وجود دارند این شبکه با ۲۳ حسن انتقال به عنوان شبکه ابرشهری محسوب میشود که دو خاصیت مهم دارد و این دو ویژگی در طول زمان ایجاد شده است یکی از آن پرباری شبکه و دیگری فرسودگی شبکه است، به شکلی که فاصله معناداری با متوسط کل کشور در حوزه پرباری وجود دارد.
کردی به طول عمر تجهیزات شبکه که معمولا بیش از ۳۰ سال مطلوب و مناسب نیست اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بخشهای مختلف شبکه برق تهران ما شاهد چنین وضعیتی هستیم. معضل دیگر با توجه به این که بیشترین خطوط کابلی در کشور به تهران اختصاص دارد، جایگزینی کابلهاست.
مدیر عامل شرکت برق منطقهای تهران عنوان کرد: البته این کار آغاز شده اما سرعت ما به دلایل مختلف بر اساس آنچه که انتظار داشتهایم نبوده است. قطعا فاصله معناداری بین شبکه تهران با سایر نقاط کشور به لحاظ وجود پرباری و فرسودگی وجود دارد لذا در بودجه و سایر موضوعات باید توجه ویژهای داشته باشیم.
وی گفت: همکاری خوبی با نهادهای مرتبط داریم و شهرداری نیز در این راستا کمکهای بسیاری داشته است اما ۱۵۰۰ کیلومتر کابل قدیمی در تهران وجود دارد که برای نوسازی در برنامه قرار گرفته است.
انتهای پیام/