Categories: سلامت

ایجاد سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد تلاشی برای عدالت آموزشی است

به گزارش برگزیده های ایران از «ایثار»،نشست هماهنگی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد برنامه‌ریزی طرح شاهد و ایثارگر (معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در خصوص رسیدگی به امور آموزشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های تحت پوشش این وزارتخانه روز چهارشنبه برگزار شد.

روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارتخانه را به عنوان «رییس ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت» منصوب کرد.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه در خصوص آمادگی این وزارتخانه برای همکاری در اجرای طرح شاهد گفت: وظایفی که این طرح به عهده وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه‌ها گذاشته نشان‌دهنده تکالیفی است که موظف به اجرای آن هستیم. حضور ما در طرح شاهد در دوره جدید کنشی و ابتکاری خواهد بود و به‌عنوان متولی ایثارگران شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های وزارت بهداشت باید نقش فعالی ایفا کنیم.

وی پیشنهاد کرد با توجه به استقرار دولت جدید نسبت به برگزاری شورای طرح و برنامه شاهد با حضور وزرا اقدام شود تا در اولین جلسه این شورا برنامه‌های آموزشی و فرهنگی جدید تصویب و جایگاه ایثارگران تقویت شود.

وزارت بهداشت در پیشبرد امور ایثارگران پیش‌قدم بوده است

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار به بیان اهداف طرح شاهد پرداخت و اظهار کرد: حضـرت امـام خمینـی (ره) در فرمـان تاریخـی خود مبنی بر راه‌اندازی طرح شاهد دسـتورات و توصیه‌های مهمی را در راسـتای رسـیدگی به امور فرهنگی و آموزشـی فرزندان شـاهد خطاب به مسـئولین وقت فرمودند.

وی افزود: در اساسنامه این طرح تکالیفی برای وزارتخانه‌های آموزشـی و فرهنگی، دانشـگاه آزاد اسلامی، حوزه‌های علمیه کشـور و بنیاد شـهید و امور ایثارگران تعیین شده که این تکالیف باید با همراهی تمام این مجموعه‌ها به مرحله اجرا در آید.

وی اظهار داشت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از اعضای ستاد برنامه‌ریزی است و تاکنون در پیشبرد امور ایثارگران عزیز پیش‌قدم بوده است. در حال حاضر انتظار ما از این مجموعه تداوم رسیدگی حداکثری به وضعیت تحصیلی ایثارگران بر مبنای طرح شاهد و برگزاری منظم جلسات ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارتخانه است.

محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در وزارت بهداشت و برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در پنج دوره گذشته پرداخت.

محمد تاج فرد مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص امور آموزشی و فرهنگی به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه داد.

admin

Recent Posts

مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی

روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با…

10 ساعت ago

ریشه های جنگ زاکانی و شورای شهر؛ ناکارآمدی،پنهانکاری، توهین و چیزهای دیگر

روز یکشنبه ابهامات مطرح‌شده در قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران و چینی‌ها دویست‌وسی‌ویکمین جلسه…

10 ساعت ago

استخراج الماس از گل صدتومانی/ عکس

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید…

10 ساعت ago

بازدید نماینده ولی فقیه از پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری سرعین

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر…

10 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

10 ساعت ago